Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Autorzy: PKPP Lewiatan
Data i miejsce wydania: Warszawa, 2011
Raport „Błędy i bariery w dialogu firm z interesariuszami w Polsce” przedstawia główne wnioski z warsztatów z udziałem ekspertów ds. CSR w Polsce oraz analizuje stan dialogu firm z interesariuszami w Polsce na przykładzie pracowników, klientów i organizacji pozarządowych.
Rezultatem prac jest lista głównych błędów i słabości prowadzonego dialogu, jak również skutecznych form słuchania i angażowania każdej z grup. Proponowane rozwiązania zostały ocenione pod kątem trudności wdrożenia oraz wpływu, jaki mogłyby mieć na obecny stan dialogu i jego jakość.
Jak pracowali uczestnicy warsztatów?
Warsztat ekspercki na temat poszukiwania skutecznych form dialogu społecznego w Polsce został poprowadzony według specjalnie dostosowanej do potrzeb związanych ze specyfiką tego warsztatu metodyki „Innovation fostering session” firmy Intel.
Uczestników warsztatów podzielono na grupy tak, aby w każdej znalazły się osoby na co dzień pracujące w różnych środowiskach i organizacjach. W tym przypadku połączono osoby pracujące w dużych korporacjach z przedstawicielami małego i średniego biznesu oraz organizacji pozarządowych. Każdej z trzech grup powierzono zadanie oceny stanu dialogu oraz wypracowania optymalnych jego form odpowiednio z klientami, pracownikami i otoczeniem społecznym. Warsztaty zostały w sposób zamierzony podzielone na dwie odrębne części:
Na koniec warsztatów każda grupa ekspertów prezentowała wyniki swojej pracy, które były następnie komentowane przez wszystkich uczestników sesji.
Źródło: PKPP Lewiatan
Pobierz publikację „Błędy i bariery w dialogu firm z interesariuszami w Polsce„
Pliki do pobrania:
Błędy i bariery w dialogu firm z interesariuszami w Polsce_PKPPLewiatan_2011