Laureaci Pióra odpowiedzialności (13 materiałów)

Praktyki z zakresu pracy

Partnerstwo to podstawa

Partnerstwo to podstawa

Laureaci Pióra odpowiedzialności

Poszukując własnego modelu zrównoważonego rozwoju sprzyjającego zarówno mieszkańcom, jak i inwestorom, miasta coraz chętniej zwracają się ku gospodarce okrężnej. Zanim ten model wpisze się w życie miasta na stałe, warto zrozumieć, czym jest gospodarka okrężna i jakie tworzy możliwości dla mieszkańców, administracji publicznej i biznesu.

czytaj więcej
Zarządzanie wiekiem to już konieczność

Zarządzanie wiekiem to już konieczność

Laureaci Pióra odpowiedzialności

O podejściu polskich firm do zarządzania wiekiem oraz o wyzwaniach i korzyściach płynących z różnorodności pokoleniowej w firmach dyskutowali eksperci i praktycy uczestniczący w debacie „Rzeczpospolitej”. Anna Jawor–Joniewicz z Zakładu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Instytucie Pracy i Spraw Socjalnych (IPiSS) zwróciła uwagę, że nie ma jednej definicji zarządzania wiekiem, co do której wszyscy się zgadzają.

czytaj więcej

Gastrowyzysk. Pracownicy gastronomii zakładają związek zawodowy

Laureaci Pióra odpowiedzialności

Artykuł Ewy Kalety zdobył wyróżnienie w konkursie „Pióro odpowiedzialności” za poruszające przedstawienie problemu młodych ludzi zatrudnionych w polskiej gastronomii. Za pokazanie społecznych skutków utrzymywania zatrudnionych na czarno, „w stanie przeterminowanej młodości”. Za omówienie wartościowych inicjatyw, pokazujących jak sobie w takiej trudnej sytuacji radzić. Tekst pt. „Gastrowyzysk” pierwotnie ukazał się w Dużym Formacie Gazety Wyborczej 4 sierpnia 2016. roku. *** Nie znasz życia, jeśli nie pracowałeś w gastro….

czytaj więcej

To tylko biznes

Laureaci Pióra odpowiedzialności

Tekst pierwotnie ukazał się na łamach „My Company Polska”, 1 listopada 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media drukowane”. Uzasadnienie: Za rzetelne i porządkujące ujęcie tematu społecznej odpowiedzialności biznesu, a także przypomnienie tezy, że gwarancją CSR jest strategia zarządzania. Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR, nie jest –…

czytaj więcej

O dialogu z pracownikami „po polsku”

Laureaci Pióra odpowiedzialności

31 proc. respondentów w sondażu przeprowadzonym przez nas w lutym 2014 r. na reprezentatywnej próbie dorosłych osób pracujących z całej Polski (1008 osób) odpowiedziało, że zatrudniające ich organizacje często monitorują poziom satysfakcji i za­angażowania pracowników za pomocą badań opinii pracowniczej. Nieco mniej, bo 25 proc., respondentów stwierdzało, że prowadzone badania często wpływają na zmianę działań kierownictwa firmy. Oznaczałoby to, że ponad 80 proc. osób biorących udział w ankietach pracowniczych ma poczucie pozostawania w rzeczywistym dialogu z pracodawcą dzięki takiej właśnie formie komunikacji, a mimo to jest ona rzadko stosowana.

czytaj więcej