Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Przewodnik przygotowany przez Global Compact prezentuje w skondensowanej formie szereg zagadnień związanych z zarządzaniem ryzykiem w przedsiębiorstwie. Publikacja prezentuje cały proces począwszy od określenia czynników ryzyka, przez określenie prawdopodobieństwa ich wystąpienia, na metodach przeciwdziałania kończąc.
Raport Offshore Shell Games 2014 został przygotowany przez dwie amerykańskie organizacje – US PIRG oraz…
Badanie przeprowadzone przez naukowców z ESMT European School of Management and Technology dowiodły, że inwestowanie i w konsekwencji raportowanie działań związanych z CSR ma pozytywny wpływ na rynkową wycenę akcji.
Prawie 70% wszystkich liderów biznesowych uważa, że ich przedsiębiorstwa nie robią wystarczająco dużo by zmierzyć się z wyzwaniem budowy bardziej zrównoważonej gospodarki. To wynik raportu przygotowanego przez UN Global Compact i Accenture.
Normy raportowania społecznego GRI oferują „Zasady sprawozdawczości”, „Obszary ujawniania danych” oraz „Podręcznik wdrażania normy”, które pozwalają na przygotowanie raportu społecznego bez względu na wielkość, sektor i lokalizację firmy.
„Raportowanie CSR w Polsce 2011” – pod takim tytułem firma edukacyjno-doradcza CSRinfo opracowała raport z badania stanu raportowania społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce.
Publikację pt. „CSR w łańcuchu dostaw i w partnerstwie biznesowym. Doświadczenia firm skandynawskich” została opracowana przez Skandynawsko-Polską Izbą Gospodarczą (SPCC) we współpracy z CSRinfo, Fortum i Electrolux będąca przeglądem dobrych praktyk skandynawskich firm w zakresie łańcucha dostaw.
Prince’s Accounting for Sustainability Project (A4S) i Global Reporting Initiative (GRI) zleciły wykonanie badania agencji Radley Yeldar, która przeprowadziła je wśród 34 inwestorów i 35 analityków. Dane pozafinansowe zdefiniowano jako szerokie spektrum kwestii, mających krótko, średnio i długoterminowy wpływ na funkcjonowanie biznesu.
GRI opublikowało swój roczny raport 2011/12, w którym wskazuje na istotną rolę polityki w upowszechnianiu raportowania społecznego jako standardu biznesowego.
72,9% spółek giełdowych nie publikuje żadnych informacji w obszarze zarządzania środowiskiem, a 77% emitentów nie informuje rynku na temat odpowiedzialności społecznej. Natomiast bardzo wysoki poziom raportowania można zaobserwować w obszarze ładu korporacyjnego, gdzie aż 98,8% polskich spółek giełdowych publikuje informacje – wynika z projektu „Analiza ESG spółek w Polsce” organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, GES oraz Accreo Taxand.