Publikacje

Znaki, etykiety, certyfikaty – jak sprawdzić czy moda jest naprawdę eko i fair?

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie przygotowała poradnik dla konsumentów po znakach, etykietach i certyfikatach eko i fair, które znaleźć można na metkach ubrań.

Nordic Insights

W najnowszym raporcie Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej (SPCC) „Nordic Insights – trendy, które kształtują przyszłość biznesu”…

Guidance for Applying Enterprise Risk Management (ERM) to Environmental, Social and Governance (ESG)-related Risks

W odpowiedzi na rosnące potrzeby firm World Business Council For Sustainable Development (WBCSD) opublikowała przewodnik, który ma być wsparciem w zarządzaniu ryzykiem korporacyjnym (ERM) w obszarze środowiska, społeczeństwa i zarządzania (ESG).

Behavioural Study on Consumers’ Engagement in the Circular Economy

In 2017, LE Europe, VVA, Ipsos, ConPolicy and Trinomics were commissioned by the European Commission to conduct a behavioural study on consumers’ engagement in the
Circular Economy (CE). The objective was to provide policy-relevant insights to assist with the implementation of the EU Circular Economy Action Plan.

How to Report on the SDGs: What Good Looks Like and Why It Matters

40% największych firm na świecie nawiązuje w swoich raportach do Celów Zrównoważonego Rozwoju. Brak jest jednak jasnych zasad i standardów, na których mogłyby się oprzeć. Wiele firm ma wątpliwości, w jaki sposób raportować włączanie się w realizację Celów, od czego należy zacząć i na czym polega w praktyce ten proces.

17 wyzwań dla Polski – 17 odpowiedzi. Co firmy w Polsce mogą zrobić dla realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju?

Forum Odpowiedzialnego Biznesu zaprosiło 17 ekspertów z różnych dziedzin do publikacji przedstawiającej największe wyzwania, jakie stoją przed Polską na drodze do skutecznej realizacji założeń Agendy 2030. Publikacja pokazuje także rolę sektora prywatnego, który poprzez prowadzenie społecznie i środowiskowo odpowiedzialnych działań może przyczynić się do wzmocnienia tego procesu.

State of Sustainable Business 2018

Ukazał się raport z dziesiątej edycji badania BSR „Annual Survey of Sustainable Business Leaders”, przeprowadzonego we współpracy z GlobeScan. W publikacji przyjrzano się kluczowym wyzwaniom z zrównoważonego rozwoju stojącym przed firmami.

A picture of Poland. Statistics for SDGs

W 2015 r. Polska została jednym z 193 sygnatariuszy Rezolucji ONZ w sprawie Agendy 2030…

Zarządzanie wiekiem i starzejące się społeczeństwo jako szanse dla biznesu

Jak wynika z przeprowadzonego wśród sygnatariuszy Karty Różnorodności badania, najbardziej popularnymi działaniami z zakresu zarządzania różnorodnością w organizacjach w Polsce są aktywności skierowane do kobiet, osób z niepełnosprawnościami i  osób starszych (55+). Wciąż jednak stosunkowo niewiele jest ciekawych działań poświęconych budowaniu dobrej współpracy poprzez zarządzanie różnymi generacjami w organizacjach.

Etyka biznesu – wokół kluczowych zagadnień

Publikacja „Etyka biznesu – wokół kluczowych zagadnień” została przygotowana przez grupę roboczą ds. etyki i standardów odpowiedzialnego prowadzenia biznesu w ramach Zespołu do spraw Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, organu pomocniczego Ministra Inwestycji i Rozwoju. W publikacji znajdują się teksty o różnym charakterze – zarówno teoretycznym, jak i praktycznym.

Typ publikacji

Obszar tematyczny