Publikacje

Wybrany typ publikacji: Publikacje i badania CSR

Wybrany obszar tematyczny: Praktyki z zakresu pracy

Zobacz wszystkie publikacje

W pracy jesteśmy tacy sami? Zatrudnianie osób z niepełnosprawnością w Polsce. Raport z badania „Pracodawca na TAK” wraz z rekomendacjami.

Pierwsze na polskim rynku badanie łączące potrzeby pracodawców oraz osób z niepełnosprawnością. Jego celem była identyfikacja i analiza wyzwań, jakie stoją przed osobami niepełnosprawnymi poszukującymi pracy, a także poznanie opinii i postaw pracodawców na temat zatrudniania pracowników z orzeczoną niepełnosprawnością.

Raport „Wdrażanie zarządzania oraz jego efekty wśród sygnatariuszy Karty Różnorodności w Unii Europejskiej (2014)”

Wiele badań zrealizowanych w Unii Europejskiej wskazuje, że zarządzanie różnorodnością jest źródłem wartości w biznesie. Korzyści biznesowe nie wynikają po prostu z samego faktu istnienia różnorodności wśród pracowników, lecz do ich pojawienia się niezbędne jest skuteczne zarządzanie różnorodnością. W niniejszym raporcie przedstawiono informacje na temat bieżącego stanu wdrażania zarządzania różnorodnością wśród sygnatariuszy 111 Kart Różnorodności oraz wpływu podpisania Karty Różnorodności na rozwój polityki różnorodności i działań sygnatariuszy w tym zakresie.

„Mind the gaps. The 2015 Deloitte Millennial Survey” (2015)

Jak wynika z najnowszego raportu Deloitte „Mind the gaps. The 2015 Deloitte Millennial Survey” (2015) 6 na 10 pracowników z pokolenia Y przy wyborze pracodawcy zwraca uwagę na misję firmy i realizowane przez nią cele. Millenialsi oczekują od biznesu angażowania się w sprawy społeczne czy środowiskowe. Biznes to nie tylko praca przy biurku, ale i realizowanie wyższych idei – twierdzą. Dlatego coraz częściej firmy podejmują takie działania CSR, które mogą być również istotne z punktu widzenia pokolenia Y.

Raport „The Values Revolution”

Oczekiwania młodych Brytyjczyków względem biznesu są dużo wyższe niż reszty społeczeństwa. Idzie za tym także inne podejście do pracy i sposobu motywowania pracowników. Podobne zmiany zachodzą także w Polsce.

18th Annual Global CEO Survey

Poszukiwanie specjalistów z nietypowymi umiejętnościami staje się coraz istotniejsze zarówno dla dużych firm, jak i dla małych rodzinnych biznesów. 81% CEO z pośród ponad 1200 przebadanych przez firmę doradczą PwC stwierdziło, że obecnie poszukują pracowników posiadających znacznie szerszy zakres umiejętności niż w przeszłości.

„Wolontariat pracowniczy metodą rozwoju kompetencji”

„Wolontariat kompetencyjny. Od pomysłu do sukcesu. Przewodnik po wolontariacie pracowniczym” to publikacja CSRinfo przygotowana we ścisłej współpracy z Bankiem Zachodnim WBK. Patronat honorowy nad publikacją objęło Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.

Raport: Kraje G20 i nierówne traktowanie płci – w jaki sposób G20 mogłoby poprawić prawa kobiet w zatrudnieniu, opiece socjalnej i polityce fiskalnej

Raport pt.: „Kraje G20 i nierówne traktowanie płci – w jaki sposób G20 mogłoby poprawić prawa kobiet w zatrudnieniu, opiece socjalnej i polityce fiskalnej” prezentuje dlaczego ambitne plany rozwojowe krajów G20 nie mogą być zrealizowane bez brania pod uwagę problemów dotyczących dyskryminacji systemowej i wykluczenia ekonomicznego kobiet w krajach G20.

Urlopy dla ojców w kontekście różnych modeli polityki rodzinnej w Europie

Publikacja przygotowana przez Instytut Spraw Publicznych porusza temat przepisów związanych z urlopami ojcowskimi w różnych krajach kontynentu w kontekście prowadzenia polityki prorodzinnej. Szczególnie silny naciski został postawiony na uwarunkowania obowiązujące w naszym kraju.

Druga edycja badań wolontariatu pracowniczego w Polsce

Za cztery lata w co dziesiątej spośród największych polskich firm będzie realizowany wolontariat pracowniczy. Ale jeśli nic się nie zmieni, to większość wolontariuszy z korporacji pomagać będzie dzieciom malując ściany i wykonując drobne prace remontowe.

Studenci cenią odpowiedzialnych pracodawców – badanie

Ekologia jest ważna w codziennym życiu – tak twierdzi zdecydowana większość polskich studentów. Młodzi ludzie oczekują także odpowiedzialności społecznej i ekologicznej od firm, ceniąc te atrybuty ewentualnych pracodawców wyżej niż międzynarodowe środowisko pracy czy wysoką pozycję firmy na rynku. W oparciu o wyniki najnowszego badania opinii polskich studentów nie ulega wątpliwości, że odpowiedzialne działania i odpowiedzialny wizerunek stanowić mogą o przewadze konkurencyjnej firmy.

Podcast »

Typ publikacji

Obszar tematyczny