Wszystkie materiały (134 materiały)

Zaangażowanie społeczne

Raport: Badanie Alumnów Programu Ambasadorów CSR

Raport: Badanie Alumnów Programu Ambasadorów CSR

Publikacje FOBPBS, Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Program Ambasadorów CSR jest programem edukacyjnym Forum Odpowiedzialnego Biznesu, którego celem jest edukowanie i budowanie nowych kadr menadżerów, przedsiębiorców, animatorów społecznych i liderów zmian. Do badania Alumnów zaproszono absolwentów wszystkich edycji programu Ambasadorów CSR od 2004 do 2014 roku.

czytaj więcej
Poradnik dla Prezesów i Prezesek dotyczący działań na rzecz klimatu

Poradnik dla Prezesów i Prezesek dotyczący działań na rzecz klimatu

Publikacje FOBWBCSD

Od Szczytu Ziemi w Rio w 1992 roku poprzez spotkania w Kopenhadze i w Warszawie próbowano ustabilizować emisję gazów cieplarnianych na świecie. Dziś zatrzymanie postępującego ocieplenia klimatu jest już nie tylko kwestią dobrej woli państw, ale koniecznością. By stało się realne, konieczne jest uznanie globalnej odpowiedzialności za zmiany klimatu. Nowe technologie są potężnym sprzymierzeńcem, ale potrzebna jest też mądra polityka, by ich wykorzystanie nie uderzało w gospodarki krajów rozwijających się.

czytaj więcej

Spotkanie w zmianie

Multimedia

Anna Dziama, Joanna Kalinowska z Centrum Nauki Kopernik opowiadają działaniach podejmowanych przez edukatorów Centrum i współpracy CNK z otoczeniem.

oglądaj

Biznes zmienia polszczyznę?

Multimedia

Wykład prof. dr hab. Andrzej Markowski, Językoznawcy i leksykografa z Uniwersytetu Warszawskiego, Przewodniczącego Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN, na temat wpływu biznesu na zmiany w języku polskim.

oglądaj
Wyniki badania „Menedżerowie CSR”

Wyniki badania „Menedżerowie CSR”

BadaniaForum Odpowiedzialnego Biznesu

„Menedżerowie CSR” stanowią nową odsłonę wcześniej publikowanych w 2003 i 2010 roku badań realizowanych pod nazwą „Menedżerowie 500/ Lider CSR”. Pod względem tematyki pozostają one spójne, choć najnowsze badanie o menedżerach posiada jednak inne cele i przeprowadzone zostało według nowej metodologii. Na tym etapie rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce jest już liczne grono jej praktyków, którzy czerpiąc z własnego doświadczenia zawodowego mogą dokonać oceny stanu CSR w Polsce. Z tego względu głównym celem badania było sprawdzenie, jakie są ich opinie na temat osiągnięć CSR w polskim biznesie na przestrzeni ostatnich 15 lat oraz sprawdzenie tego, jak postrzegają perspektywy jego rozwoju na polskim gruncie w najbliższej przyszłości.

czytaj więcej