Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011. Dobre praktyki” – jest to już 10. jubileuszowa edycja tej unikalnej publikacji, która podsumowuje zaangażowanie firm w działania CSR w danym roku.
„Dialog z interesariuszami” to publikacja z praktycznymi wskazówkami dla firm i organizacji, przygotowana przez Program Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Broszura jest praktycznym poradnikiem pokazującym, w jaki sposób zaplanować i przeprowadzić z sukcesem proces dialogu z otoczeniem.
Product Life Cycle Accounting and Reporting Standard to nowy standard opracowany przez Greenhouse Gas Protocol, Światowy Instytut Zasobów i Światową Rade Biznesu ds. Zrównoważonego Rozwoju, pozwalający na pomiar i zarządzanie emisjami gazów cieplarnianych powstałych w ciągu całego życia produktu.
Corporate Value Chain (Scope 3) Accounting and Reporting Standard to nowy standard opracowany przez Greenhouse Gas Protocol, Światowy Instytut Zasobów i Światową Rade Biznesu ds. Zrównoważonego Rozwoju, pozwalający na pomiar i zarządzanie emisjami gazów cieplarnianych powstałych w całym łańcuchu dostaw.
Publikacja „The Responsible Investor’s Guide to Commodities An overview of best practices across commodity-exposed asset classes” UN Global Compact, Principles for Responsible Investment, on Values i Swiss Federal Department of Foreign Affairs opisuje w jaki sposób inwestorzy instytucjonali mogą inwestować w towary z uwzględnieniem kwestii środowiskowych, społecznych i dotyczących ładu korporacyjnego.
Publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu pt. „Wspólna odpowiedzialność – rola dostaw i zakupów” tłumaczy czym jest odpowiedzialny łańcuch dostaw – jeden z najważniejszych i najbardziej złożonych elementów zarządzania.
31 marca 2011 r. Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało dziewiąty już „Raport odpowiedzialny biznes w Polsce 2010. Dobre praktyki”. Rosnące zaangażowanie małych i średnich przedsiębiorstw w mniejszych miastach, coraz powszechniejsze zastosowanie mediów społecznościowych w działaniach CSR – to tylko niektóre z trendów wyłaniających się z Raportu. Jego prezentacji towarzyszyła debata na temat przyszłej roli biznesu w Polsce i Europie, a także ogłoszenie wyników konkursu dla dziennikarzy „Pióro odpowiedzialności”.
Amerykańskie firmy odzieżowe stosują kodeksy postępowania i dokonują audytu dostawców, lecz bardzo niewiele z nich rozlicza kadrę kierowniczą za poprawę w zakresie zgodności z prawem praktyk stosowanych w łańcuchu dostaw.
Badanie „Odpowiedzialny łańcuch dostaw” – wyniki badania na grupie firm oraz konsumentów, dotyczące standardów społecznej odpowiedzialności w zarządzaniu dostawami.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu już po raz ósmy zaprezentowało Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W tym roku wybrano 110 dobrych praktyk firm z obszarów: miejsce pracy, rynek, społeczeństwo, środowisko naturalne oraz zarządzanie i raportowanie.