Publikacje

Zobacz wszystkie publikacje

Corporate Social – Responsibility National Public Policies in the European Union – Compendium 2014

Komisja Europejska opublikowała Kompendium dot. CSR (Corporate Social – Responsibility National Public Policies in the European Union – Compendium 2014). Publikacja zawiera najważniejsze informacje związane z wdrażaniem zasad społecznej odpowiedzialności biznesu na poziomie ogólnoeuropejskim i krajowym.

Global Compact Yearbook Polska 2014

Publikacja przygotowana przez Global Compact Network Poland to bez wątpienia obszerne opracowanie, bo liczące aż 336 stron, będące przeglądem wyzwań stojących przed CSR zarówno w Polsce jak i na świecie. Autorom udało się zebrać 130 ekspertów, wypowiadających się w 11 głównych tematach związanych z CSR.

Filozofia Efektu. Książka o efektywności działań społecznych

Książka „Filozofia Efektu. Książka o efektywności działań społecznych” jest wynikiem 5 lat działania Konkordii. Książka skupia się na mierzeniu, nawet niespodziewanych, efektów działań firm i organizacji pozarządowych.

Time for diversity. Accelerating performance in Europe’s boardrooms (2014)

Raport wydany przez EY jest kontynuacją publikacji z 2013 „Time for change: recruiting for Europe’s boardrooms”. Pokazuje on, jak dzięki różnorodności można poprawić swoje wyniki (szczególnie w kontekście zarządzania ryzykiem), przygotowując się jednocześnie do wprowadzenia rozwiązań kwotowych w miejscach pracy.

Living Planet Report 2014

WWF po raz kolejny podjęła bardzo trudne wyzwanie – wskazanie stanu zdrowia naszej planety. W tym celu organizacja zbadała ponad 3000 gatunków żyjących w ponad 10 000 populacjach, ryzyko niedobory wody w każdym zakątku Ziemi, zmiany klimatyczne, limity emisji a także szereg innych czynników.

„Raportowanie danych niefinansowych ESG, a odpowiedzialne inwestowanie. Przewodnik dla spółek i inwestorów”

Poziom raportowania danych z obszaru społecznego i środowiskowego na polskim rynku kapitałowym, poza nielicznymi wyjątkami, jest bardzo niski. Spółki giełdowe cechują się jedynie dobrym poziomem ujawniania danych z zakresu ładu korporacyjnego – wynika z III edycji projektu edukacyjnego „Analiza ESG spółek w Polsce” organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Crido Business Consulting oraz GES. W ramach projektu przebadano 897 spółek pod kątem ujawniania danych niefinansowych związanych z kwestiami ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego (ESG).

Dialog i budowanie relacji z interesariuszami – podręcznik dla firm

Polscy przedsiębiorcy rzadko pytają innych o opinie i oczekiwania pomimo, że właśnie dialog z interesariuszami jest dla firm źródłem pomysłów oraz szansą na rozwój. Ten temat został rozwinięty w najnowszej publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Dialog i budowanie relacji z interesariuszami – podręcznik dla firm”. Jej premiera miała miejsce podczas II Anty-Konferencji CSR 15 października br. w Warszawie.

Polska wersja wytycznych ONZ dotyczących biznesu i praw człowieka

Dzięki współpracy Polskiego Instytutu Praw Człowieka i Biznesu, Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność” i Fundacji im. Friedricha Eberta opublikowana została polska wersja językowa Wytycznych dotyczących biznesu i praw człowieka: Wdrażanie Dokumentu Ramowego ONZ „Chronić, Szanować, Naprawiać” (oryg. UN Guiding Principles on Business and Human Rights: Implementing the United Nations “Protect, Respect and Remedy” Framework).

White Paper: From laboratory to road. A 2014 update of official and “real-world” fuel consumption and co2 values for passenger cars in Europe

Wedle raportu przygotowanego wspólnie przez szereg organizacji zajmujących się transportem samochodowym różnice deklarowanej przez producentów i rzeczywistej emisji CO2 przez samochody wynoszą około 38%. Na tak znaczną różnice składają się specyficzne warunki testów laboratoryjnych, a także zastosowanie technologii, które dużo lepiej działają w warunkach laboratoryjnych.

15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu. Część III

Minęły już czasy, w których remedium na konkurencję było działanie w pojedynkę. Współpraca na linii firma-firma to już standard, wciąż jednak wyzwaniem dla biznesu pozostają partnerstwa międzysektorowe. Najnowsza publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu „15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu” prezentuje, jak łączyć siły sektorów dla obopólnych korzyści.

Podcast »

Typ publikacji

Obszar tematyczny