Publikacje

Zobacz wszystkie publikacje

The WBCSD Global Water Tool©

WBCSD przygotowało ogólnie dostępne i darmowe narzędzie pozwalające na identyfikację głównych czynników ryzyka i szans związanych z zarządzaniem wodą w organizacji. Działania na tym polu stają się coraz częściej ważnymi zagadnieniami dla firm z branży spożywczej, chemicznej oraz w przemyśle.

FORESIGHT CSR – Ekspercki przegląd CSR

Publikacja przygotowana przez polską firmę Go Responsible Consulting ma na celu w jednym miejscu zebrać czynniki i trendy, które będą miały wpływ na podejście do odpowiedzialnego biznesu w Polsce, a także szanse jakie one rodzą.

Wspólna odpowiedzialność. Biznes w mieście

Realizacja obietnicy lepszego miasta nie powiedzie się bez współpracy biznesu, administracji, mieszkańców i wsparcia rozwoju lokalnej przedsiębiorczości. Potrzebujemy biznesu nie tylko dlatego, że daje on mieszkańcom miejsca pracy i pozwala finansować proces rozwoju miasta, ale też m.in. ze względu na fakt, że przyczynia się utrzymywania usług publicznych na wysokim poziomie. Istotna jest także wiedza, doświadczenie i energia, jakie przynoszą ze sobą do miast przedsiębiorcy i firmy.

Raport „Sustainable Signals”

71 proc. aktywnych inwestorów indywidualnych jest zainteresowanych odpowiedzialnymi inwestycjami. Prawie dwóch na trzech uważa także, że odpowiedzialne inwestowanie stanie się dominującą praktyką na rynku inwestycyjnym w ciągu najbliższych 5 lat. Jednocześnie, choć dostrzegają korzyści jakie z CSR czerpią firmy, tylko około połowa inwestorów dostrzega bezpośrednie przełożenie na własne korzyści na tym polu.

Guidance for Companies on Respecting the Human Rights to Water and Sanitation: Bringing a Human Rights Lens to Corporate Water Stewardship

Publikacja przygotowana przez UN Global Compact, w ramach której zaprezentowano metody zaangażowania przedsiębiorstwa w rozwiązywanie problemów dostępu do wody pitnej.

Zrównoważony Rozwój – Zastosowania: Woda w mieście

Poradnik koncentruje się na temacie wody w mieście. Pokazuje rolę miejskich ekosystemów wodnych w kształtowaniu zrównoważonego miasta, w szczególności ich wpływu na jakość życia mieszkańców, w tym przede wszystkim zdrowie, bioróżnorodność i wzmocnienie sieci połączeń ekologicznych, kształtowanie przestrzeni publicznych i zwiększenie ich atrakcyjności, zabezpieczenia przeciwpowodziowe, jakość wód powierzchniowych i podziemnych, klimat i przewietrzanie miasta.

Analiza tematyczna „Młodzi na rynku pracy”

Brak chętnych do pracy wydaje się dziś utopijną wizją w sytuacji, gdy praktycznie co piąty młody Polak nie ma możliwości zatrudnienia w kraju. Z prognoz Głównego Urzędu Statystycznego wynika jednak, że już w 2020 roku stanie się to realne. Wykorzystanie potencjału najmłodszych pokoleń pracowników w dużej mierze zależeć będzie od sposobu zarządzania firm. Temu właśnie poświęcona jest najnowsza analiza tematyczna Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Młodzi na rynku pracy”.

Raport „Joining Forces: Collaboration and Leadership for Sustainability.”

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez MIT Sloan Management Review, The Boston Consulting Group oraz UN Global Compact coraz więcej firm na świecie decyduje się na podjęcie współpracy z dostawcami, NGO, z innymi firmami w ramach inicjatyw sektorowych, rządem lub nawet z konkurencją, w celu stania się bardziej zrównoważonymi.

Raport „Wdrażanie zarządzania oraz jego efekty wśród sygnatariuszy Karty Różnorodności w Unii Europejskiej (2014)”

Wiele badań zrealizowanych w Unii Europejskiej wskazuje, że zarządzanie różnorodnością jest źródłem wartości w biznesie. Korzyści biznesowe nie wynikają po prostu z samego faktu istnienia różnorodności wśród pracowników, lecz do ich pojawienia się niezbędne jest skuteczne zarządzanie różnorodnością. W niniejszym raporcie przedstawiono informacje na temat bieżącego stanu wdrażania zarządzania różnorodnością wśród sygnatariuszy 111 Kart Różnorodności oraz wpływu podpisania Karty Różnorodności na rozwój polityki różnorodności i działań sygnatariuszy w tym zakresie.

„Mind the gaps. The 2015 Deloitte Millennial Survey” (2015)

Jak wynika z najnowszego raportu Deloitte „Mind the gaps. The 2015 Deloitte Millennial Survey” (2015) 6 na 10 pracowników z pokolenia Y przy wyborze pracodawcy zwraca uwagę na misję firmy i realizowane przez nią cele. Millenialsi oczekują od biznesu angażowania się w sprawy społeczne czy środowiskowe. Biznes to nie tylko praca przy biurku, ale i realizowanie wyższych idei – twierdzą. Dlatego coraz częściej firmy podejmują takie działania CSR, które mogą być również istotne z punktu widzenia pokolenia Y.

Podcast »

Typ publikacji

Obszar tematyczny