Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Ethical Corporation podjęło się trudnego zadnia, jakim jest określenie stanu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwach na całym świecie. W tym celu przeprowadzono ankietę wśród blisko 1500 osób zajmujących się CSR na całym świecie.
Publikacja została wydana przez The Pan-European Institute działający przy Uniwersytecie w Turku w Finlandii. Publikacja składająca się z 18 artykułów prezentujących społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR) głównie w kontekście krajów leżących nad Bałtykiem.
Ukazał się “Przegląd mediów – CSR w Polsce 2014”, przygotowany we współpracy Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Instytutu Monitorowania Mediów, partnera wspierającego FOB. Patronem medialnym przeglądu jest PRoto.pl.
Jakie są trzy najważniejsze trendy CSR, na które menedżerowie powinni zwrócić uwagę w 2015 roku? Jak branża energetyczno-paliwowa odpowiada na wyzwania zrównoważonego rozwoju? Jakie wydarzenia były najważniejsze w 2014 roku? Na te pytania odpowiada najnowszy raport Annual CSR Outlook 2015.
13 edycja raportu zostanie oficjalnie ogłoszona 31 marca 2015 roku w Galerii Sztuki „Zachęta”. W tym dniu uczestnicy wydarzenia dowiedzą się, jaka liczba przykładów działań firm znalazła się raporcie, który z obszarów zgromadził ich najwięcej, a także ile dokładnie firm zgłosiło swoje praktyki. Pozwoli to po raz kolejny stworzyć obraz CSR w Polsce.
Raport „Are you a green leader? Business and biodiversity: making the case for a lasting solution” opracowany przez Program Środowiskowy ONZ i World Conservation Monitoring Centre podsumowuje co biznes może zrobić dla ochrony bioróżnorodności, przedstawiając wpływ poszczególnych sektorów na ekosystem.
WBCSD przygotowało ogólnie dostępne i darmowe narzędzie pozwalające na identyfikację głównych czynników ryzyka i szans związanych z zarządzaniem wodą w organizacji. Działania na tym polu stają się coraz częściej ważnymi zagadnieniami dla firm z branży spożywczej, chemicznej oraz w przemyśle.
Publikacja przygotowana przez polską firmę Go Responsible Consulting ma na celu w jednym miejscu zebrać czynniki i trendy, które będą miały wpływ na podejście do odpowiedzialnego biznesu w Polsce, a także szanse jakie one rodzą.
Realizacja obietnicy lepszego miasta nie powiedzie się bez współpracy biznesu, administracji, mieszkańców i wsparcia rozwoju lokalnej przedsiębiorczości. Potrzebujemy biznesu nie tylko dlatego, że daje on mieszkańcom miejsca pracy i pozwala finansować proces rozwoju miasta, ale też m.in. ze względu na fakt, że przyczynia się utrzymywania usług publicznych na wysokim poziomie. Istotna jest także wiedza, doświadczenie i energia, jakie przynoszą ze sobą do miast przedsiębiorcy i firmy.
71 proc. aktywnych inwestorów indywidualnych jest zainteresowanych odpowiedzialnymi inwestycjami. Prawie dwóch na trzech uważa także, że odpowiedzialne inwestowanie stanie się dominującą praktyką na rynku inwestycyjnym w ciągu najbliższych 5 lat. Jednocześnie, choć dostrzegają korzyści jakie z CSR czerpią firmy, tylko około połowa inwestorów dostrzega bezpośrednie przełożenie na własne korzyści na tym polu.