Publikacje

Młodzi konsumenci o CSR – wyniki badania

Badanie „Młodzi konsumenci o CSR”, przeprowadzone w październiku 2009 r. przez firmę badawczą Gemius SA we współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, dotyczy postaw i świadomości młodych polskich konsumentów w odniesieniu do społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.

Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy

Publikacja stanowi kompleksowe ujęcie zagadnienia społecznej odpowiedzialności biznesu z perspektywy nauk prawnych, zwłaszcza w wymiarze konstytucyjnym i międzynarodowym.

Global Compact International Yearbook

Biuro Global Compact opublikowało inauguracyjne wydanie Global Compact International Yearbook – publikacji stanowiącej podsumowanie najistotniejszych kwestii dot. zrównoważonego rozwoju.

Firma = Środowisko

Publikacja krok po kroku opisuje proces wdrażania polityki środowiskowej w firmie, przedstawia argumenty za komunikowaniem działań ekologicznych oraz podsumowuje jaki wpływ na środowisko wywiera firma w różnych obszarach swoich działań.

Społeczna odpowiedzialność biznesu i ekonomia społeczna

Publikacja „Społeczna odpowiedzialność biznesu i ekonomia społeczna” analizuje możliwości przeobrażenia projektu zaangażowania społecznego przedsiębiorstwa w efektywną współpracę biznesową z partnerami społecznymi.

Firma = Pracownicy

Publikacja o tym, jak odpowiedzialnie zarządzać zasobami ludzkimi: od rekrutacji, poprzez rozwój kompetencji po wspieranie partycypacji pracowniczej.

Firma = Zaangażowanie

Publikacja opisuje czym jest wolontariat pracowniczy, jakie są czynniki sukcesu tego typu programów, jak dokonać wyboru beneficjentów i jakich narzędzi użyć do realizacji programów.

Firma = Różnorodność

Koncepcja zarządzania różnorodnością (ang. diversitymanagement) zyskuje w Polsce coraz większą popularność. Rośnie liczba firm podejmujących działania z zakresu zarządzania różnorodnością, które mają przyczyniać się do eliminacji zjawiska dyskryminacji w miejscu pracy i budowania kultury organizacyjnej otwartej na zróżnicowanych pracowników.

Firma = Etyka

Etyka biznesu to integralna część sposobu prowadzenia działalności biznesowej przez firmę. Określa standardy pracy wewnątrz firmy, relacje z klientami i innymi partnerami biznesowymi oraz ich rolę w społecznościach i krajach,w których firma prowadzi swoją działalność. Poniższa publikacja przybliża wiedzę na ten temat.

Responsible business in Poland 2008 Report

Responsible business in Poland 2008 Report is a summary of the selected companies’ involvement in execution of responsible business principles and an overview of other initiatives in this area. A core element of the publication is a compilation of 88 corporate good practices. In addition, the Report contains experts’ statements, research  results review on ecological awareness and on media responsibility, press monitoring, and CSR events’ calendar.

Podcast »

Typ publikacji

Obszar tematyczny