Artykuły eksperckie (291 materiałów)

Wszystkie obszary

Czy empatia w biznesie to science-fiction?

Czy empatia w biznesie to science-fiction?

Artykuły eksperckie

Tekst pierwotnie ukazał się na „Be Navigator”, 17 listopada 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył nagrodę główną w kategorii „artykuł prasowy – media elektroniczne”. Uzasadnienie: za kreatywne podejście do tematu CSR. Autorka umiejętnie ukazała różnice między biznesem społecznie odpowiedzialnym a biznesem „as usual”. W zwięzły sposób ujęła kluczowe treści.   „Empatia…

czytaj więcej
To tylko biznes

To tylko biznes

Artykuły eksperckie

Tekst pierwotnie ukazał się na łamach „My Company Polska”, 1 listopada 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media drukowane”. Uzasadnienie: Za rzetelne i porządkujące ujęcie tematu społecznej odpowiedzialności biznesu, a także przypomnienie tezy, że gwarancją CSR jest strategia zarządzania.   Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR,…

czytaj więcej
Pracodawcy Lodołamacze 2015 w Pomorskiem

Pracodawcy Lodołamacze 2015 w Pomorskiem

Artykuły eksperckie

Tekst pierwotnie ukazał się na netka.gda.pl, 9 września 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media elektroniczne”. Uzasadnienie: Za konsekwentne podejmowanie tematu społecznie odpowiedzialnego biznesu na łamach lokalnej prasy, na Pomorzu, w tym także w wyróżnionym artykule.   Istnieją na świecie osoby, firmy, instytucje, angażujące się…

czytaj więcej
Polskie marki brzmią obco

Polskie marki brzmią obco

Artykuły eksperckie

Tekst pierwotnie ukazał się na łamach „Pulsu Biznesu”, 1 czerwca 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media drukowane”. Uzasadnienie: za próbę przywrócenia dyskusji o umiejętnym brandingu na krajowym i europejskim rynku, tego jak budować pozycję marki związaną z kulturą polskiego biznesu.   Marketing: Wielu polskim…

czytaj więcej
Co w trawie piszczy… czyli CSR w badaniach w 2015 roku

Co w trawie piszczy… czyli CSR w badaniach w 2015 roku

Eksperci FOB

Temat społecznej odpowiedzialności jest na tyle szeroki i wielowątkowy, że daje spore pole do popisu, jeśli chodzi o badania. Rok 2015, jak i poprzednie lata, także obfitował w różnego rodzaju analizy dotyczące zarówno ogólnej kondycji biznesu w zakresie CSR, jak i bardziej szczegółowych tematów. Poniżej przedstawiam wybrane polskie i zagraniczne badania wraz z krótkim omówieniem….

czytaj więcej
CSR i PR – czy łączy je tylko R?

CSR i PR – czy łączy je tylko R?

Eksperci FOB

Fragment artykułu z publikacji Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce Pod koniec lat 90. akademicy i działacze społeczni biorący udział w międzynarodowych konferencjach po raz pierwszy zetknęli się z terminem CSR (corporate social responsibility) określającym wówczas prospołeczne i prośrodowiskowe działania firm komercyjnych. I tak m.in. z długich rozmów profesora etyki Bolesława Roka z…

czytaj więcej
W trosce o zielone płuca świata

W trosce o zielone płuca świata

Artykuły eksperckie

Żyjemy na kredyt. Zaciągamy go na każdym kroku, czerpiąc z nieodnawialnych zasobów środowiska i burząc równowagę przyrodniczą. Cena rozwoju czy brak głębszej refleksji? Jako konsumenci chętnie korzystamy z dobrodziejstw współczesności, jednak nie zawsze dostrzegamy bezpośrednią zależność między naszymi wyborami a jakością życia i stanem środowiska, które przestano nawet nazywać naturalnym. Artykuł pochodzi z komentarzy eksperckich…

czytaj więcej
Wolontariusze w mediach społecznościowych

Wolontariusze w mediach społecznościowych

Artykuły eksperckie

Wolontariat pracowniczy jako element działań CSR firmy jest, a przynajmniej powinien być, włączony w jej działania PR i komunikację. Wolontariusze działają na rzecz społeczności i od właściwej komunikacji pomiędzy tymi dwiema grupami zależy, czy działania wolontariuszy odpowiadają rzeczywistym potrzebom istniejącym w środowisku lokalnym. Od komunikacji zależy także budowa zaufania i relacji między firmą a społecznością, co przekłada się na możliwość realizacji kolejnych, coraz bardziej złożonych działań.

czytaj więcej
Kto się wypala, musi najpierw płonąć – jak zaburzona równowaga między różnymi sferami życia może wpłynąć na wypalenie zawodowe i zdrowie pracowników?

Kto się wypala, musi najpierw płonąć – jak zaburzona równowaga między różnymi sferami życia może wpłynąć na wypalenie zawodowe i zdrowie pracowników?

Artykuły eksperckie

Konflikt praca–rodzina pojawia się, gdy wysiłki pracownika/pracownicy zmierzające do spełnienia wymagań, jakie stawia pracodawca, kolidują z możliwością spełnienia wymagań związanych z rolą małżonka/małżonki, rodzica lub opiekuna. Częste występowanie konfliktu praca–rodzina może być przykładem przeszkód w skutecznym wypełnianiu obowiązków domowych i może osłabiać zdolność jednostki do budowania i utrzymania pozytywnego wizerunku samego siebie jako członka rodziny. Co więcej, zarówno role zawodowe, jak i rodzinne stanowią istotny składnik tożsamości osoby dorosłej, stąd przeszkody w formowaniu i utrzymaniu tożsamości pracownika i członka rodziny odbierane są jako stresujące.

czytaj więcej