Artykuły eksperckie (287 materiałów)

Wszystkie obszary

Czy empatia w biznesie to science-fiction?

Czy empatia w biznesie to science-fiction?

Laureaci Pióra odpowiedzialności

Tekst pierwotnie ukazał się na „Be Navigator”, 17 listopada 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył nagrodę główną w kategorii „artykuł prasowy – media elektroniczne”. Uzasadnienie: za kreatywne podejście do tematu CSR. Autorka umiejętnie ukazała różnice między biznesem społecznie odpowiedzialnym a biznesem „as usual”. W zwięzły sposób ujęła kluczowe treści.   „Empatia…

czytaj więcej
To tylko biznes

To tylko biznes

Laureaci Pióra odpowiedzialności

Tekst pierwotnie ukazał się na łamach „My Company Polska”, 1 listopada 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media drukowane”. Uzasadnienie: Za rzetelne i porządkujące ujęcie tematu społecznej odpowiedzialności biznesu, a także przypomnienie tezy, że gwarancją CSR jest strategia zarządzania.   Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR,…

czytaj więcej
Pracodawcy Lodołamacze 2015 w Pomorskiem

Pracodawcy Lodołamacze 2015 w Pomorskiem

Laureaci Pióra odpowiedzialności

Tekst pierwotnie ukazał się na netka.gda.pl, 9 września 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media elektroniczne”. Uzasadnienie: Za konsekwentne podejmowanie tematu społecznie odpowiedzialnego biznesu na łamach lokalnej prasy, na Pomorzu, w tym także w wyróżnionym artykule.   Istnieją na świecie osoby, firmy, instytucje, angażujące się…

czytaj więcej
Polskie marki brzmią obco

Polskie marki brzmią obco

Laureaci Pióra odpowiedzialności

Tekst pierwotnie ukazał się na łamach „Pulsu Biznesu”, 1 czerwca 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media drukowane”. Uzasadnienie: za próbę przywrócenia dyskusji o umiejętnym brandingu na krajowym i europejskim rynku, tego jak budować pozycję marki związaną z kulturą polskiego biznesu.   Marketing: Wielu polskim…

czytaj więcej
Co w trawie piszczy… czyli CSR w badaniach w 2015 roku

Co w trawie piszczy… czyli CSR w badaniach w 2015 roku

Eksperci FOB

Temat społecznej odpowiedzialności jest na tyle szeroki i wielowątkowy, że daje spore pole do popisu, jeśli chodzi o badania. Rok 2015, jak i poprzednie lata, także obfitował w różnego rodzaju analizy dotyczące zarówno ogólnej kondycji biznesu w zakresie CSR, jak i bardziej szczegółowych tematów. Poniżej przedstawiam wybrane polskie i zagraniczne badania wraz z krótkim omówieniem….

czytaj więcej
CSR i PR – czy łączy je tylko R?

CSR i PR – czy łączy je tylko R?

Eksperci FOB

Fragment artykułu z publikacji Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce Pod koniec lat 90. akademicy i działacze społeczni biorący udział w międzynarodowych konferencjach po raz pierwszy zetknęli się z terminem CSR (corporate social responsibility) określającym wówczas prospołeczne i prośrodowiskowe działania firm komercyjnych. I tak m.in. z długich rozmów profesora etyki Bolesława Roka z…

czytaj więcej
W trosce o zielone płuca świata

W trosce o zielone płuca świata

Artykuły eksperckie

Żyjemy na kredyt. Zaciągamy go na każdym kroku, czerpiąc z nieodnawialnych zasobów środowiska i burząc równowagę przyrodniczą. Cena rozwoju czy brak głębszej refleksji? Jako konsumenci chętnie korzystamy z dobrodziejstw współczesności, jednak nie zawsze dostrzegamy bezpośrednią zależność między naszymi wyborami a jakością życia i stanem środowiska, które przestano nawet nazywać naturalnym. Artykuł pochodzi z komentarzy eksperckich…

czytaj więcej
Wolontariusze w mediach społecznościowych

Wolontariusze w mediach społecznościowych

Artykuły eksperckie

Wolontariat pracowniczy jako element działań CSR firmy jest, a przynajmniej powinien być, włączony w jej działania PR i komunikację. Wolontariusze działają na rzecz społeczności i od właściwej komunikacji pomiędzy tymi dwiema grupami zależy, czy działania wolontariuszy odpowiadają rzeczywistym potrzebom istniejącym w środowisku lokalnym. Od komunikacji zależy także budowa zaufania i relacji między firmą a społecznością, co przekłada się na możliwość realizacji kolejnych, coraz bardziej złożonych działań.

czytaj więcej
Kto się wypala, musi najpierw płonąć – jak zaburzona równowaga między różnymi sferami życia może wpłynąć na wypalenie zawodowe i zdrowie pracowników?

Kto się wypala, musi najpierw płonąć – jak zaburzona równowaga między różnymi sferami życia może wpłynąć na wypalenie zawodowe i zdrowie pracowników?

Artykuły eksperckie

Konflikt praca–rodzina pojawia się, gdy wysiłki pracownika/pracownicy zmierzające do spełnienia wymagań, jakie stawia pracodawca, kolidują z możliwością spełnienia wymagań związanych z rolą małżonka/małżonki, rodzica lub opiekuna. Częste występowanie konfliktu praca–rodzina może być przykładem przeszkód w skutecznym wypełnianiu obowiązków domowych i może osłabiać zdolność jednostki do budowania i utrzymania pozytywnego wizerunku samego siebie jako członka rodziny. Co więcej, zarówno role zawodowe, jak i rodzinne stanowią istotny składnik tożsamości osoby dorosłej, stąd przeszkody w formowaniu i utrzymaniu tożsamości pracownika i członka rodziny odbierane są jako stresujące.

czytaj więcej