Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Zarządzanie z ludzką twarzą. Personalizm jako narzędzie rozwoju firm, organizacji i instytucji publicznych” to nowa publikacja, która próbuje znaleźć odpowiedzi na pytania o właściwe modele zarządzania i przywództwa w czasach niepewności i powszechnie zauważalnego kryzysu zaufania. Eksperci z różnych środowisk – biznesu, NGO, nauki – przekonują w niej, że taką odpowiedzią może być filozofia personalizmu, w centrum której znajduje się godność człowieka. Jeden z artykułów przygotowała także starsza menedżerka Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Agnieszka Siarkiewicz.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu przygotowało przegląd dobrych praktyk dotyczących Celów Zrównoważonego Rozwoju. Infografika zawiera przykłady działań…
Corporate Citizenship przygotował publikację „10 Actions for Business”, czyli zestawienie – zdaniem organizacji – najważniejszych…
Aby ułatwić współpracę biznesu z organizacjami pozarządowymi eksperci podatkowi i prawni Deloitte, partner Forum Odpowiedzialnego…
McKinsey & Company i LeanIn.Org wydały nową edycję „Women in the Workplace ” (Kobiety w…
W najnowszym raporcie Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej (SPCC) „Nordic Insights – trendy, które kształtują przyszłość biznesu”…
W odpowiedzi na rosnące potrzeby firm World Business Council For Sustainable Development (WBCSD) opublikowała przewodnik, który ma być wsparciem w zarządzaniu ryzykiem korporacyjnym (ERM) w obszarze środowiska, społeczeństwa i zarządzania (ESG).
40% największych firm na świecie nawiązuje w swoich raportach do Celów Zrównoważonego Rozwoju. Brak jest jednak jasnych zasad i standardów, na których mogłyby się oprzeć. Wiele firm ma wątpliwości, w jaki sposób raportować włączanie się w realizację Celów, od czego należy zacząć i na czym polega w praktyce ten proces.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu zaprosiło 17 ekspertów z różnych dziedzin do publikacji przedstawiającej największe wyzwania, jakie stoją przed Polską na drodze do skutecznej realizacji założeń Agendy 2030. Publikacja pokazuje także rolę sektora prywatnego, który poprzez prowadzenie społecznie i środowiskowo odpowiedzialnych działań może przyczynić się do wzmocnienia tego procesu.
Jak wynika z przeprowadzonego wśród sygnatariuszy Karty Różnorodności badania, najbardziej popularnymi działaniami z zakresu zarządzania różnorodnością w organizacjach w Polsce są aktywności skierowane do kobiet, osób z niepełnosprawnościami i osób starszych (55+). Wciąż jednak stosunkowo niewiele jest ciekawych działań poświęconych budowaniu dobrej współpracy poprzez zarządzanie różnymi generacjami w organizacjach.