Artykuły eksperckie (56 materiałów)

Praktyki z zakresu pracy

Nieodkryty potencjał w kształtowaniu polityki CSR – MEDIACJA

Artykuły eksperckie

Koncepcja społecznej odpowiedzialność przedsiębiorstw obejmuje wachlarz przeróżnych działań z zakresu prawa pracy, uczciwych praktyk operacyjnych, zagadnień konsumenckich, zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej czy też ładu organizacyjnego. Są to obszary, w które znakomicie wpisuje się idea mediacji. A może to mieć szczególne znaczenie dla firm, których działalności dotyczy ustawa z dnia 05 sierpnia 2015 r….

czytaj więcej

To tylko biznes

Laureaci Pióra odpowiedzialności

Tekst pierwotnie ukazał się na łamach „My Company Polska”, 1 listopada 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media drukowane”. Uzasadnienie: Za rzetelne i porządkujące ujęcie tematu społecznej odpowiedzialności biznesu, a także przypomnienie tezy, że gwarancją CSR jest strategia zarządzania. Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR, nie jest –…

czytaj więcej
Wolontariusze w mediach społecznościowych

Wolontariusze w mediach społecznościowych

Artykuły eksperckie

Wolontariat pracowniczy jako element działań CSR firmy jest, a przynajmniej powinien być, włączony w jej działania PR i komunikację. Wolontariusze działają na rzecz społeczności i od właściwej komunikacji pomiędzy tymi dwiema grupami zależy, czy działania wolontariuszy odpowiadają rzeczywistym potrzebom istniejącym w środowisku lokalnym. Od komunikacji zależy także budowa zaufania i relacji między firmą a społecznością, co przekłada się na możliwość realizacji kolejnych, coraz bardziej złożonych działań.

czytaj więcej

Kto się wypala, musi najpierw płonąć – jak zaburzona równowaga między różnymi sferami życia może wpłynąć na wypalenie zawodowe i zdrowie pracowników?

Artykuły eksperckie

Konflikt praca–rodzina pojawia się, gdy wysiłki pracownika/pracownicy zmierzające do spełnienia wymagań, jakie stawia pracodawca, kolidują z możliwością spełnienia wymagań związanych z rolą małżonka/małżonki, rodzica lub opiekuna. Częste występowanie konfliktu praca–rodzina może być przykładem przeszkód w skutecznym wypełnianiu obowiązków domowych i może osłabiać zdolność jednostki do budowania i utrzymania pozytywnego wizerunku samego siebie jako członka rodziny. Co więcej, zarówno role zawodowe, jak i rodzinne stanowią istotny składnik tożsamości osoby dorosłej, stąd przeszkody w formowaniu i utrzymaniu tożsamości pracownika i członka rodziny odbierane są jako stresujące.

czytaj więcej

Lider to ktoś, komu zależy na dobrobycie jego ludzi

Artykuły eksperckie

Menedżer powinien dbać o work–life balance swoich podwładnych z dwóch powodów. Po pierwsze czysto ludzkich, po drugie biznesowych. Każdy z nas ma określoną moc twórczą. Można ją oczywiście próbować „podkręcać” i nadwyrężać – np. dając ludziom liczbę zadań niemożliwą do zrealizowania w czasie pracy czy oczekując wykonywania zadań sprzecznych z systemem wartości pracownika/pracownicy.

czytaj więcej

Work–life balance – (r)ewolucja w działach HR

Artykuły eksperckie

Jednym z wyzwań stojących przed współczesnymi pracownikami i pracownicami jest życie w coraz większym tempie. Z czego to wynika? Postępuje wydłużanie i intensyfikowanie czasu pracy, pojawia się permanentna konieczność doskonalenia kompetencji, a co za tym idzie – brak czasu wolnego na życie rodzinne i towarzyskie oraz wypoczynek.

czytaj więcej

Wolontariat pracowniczy

Artykuły eksperckie

Jedna z popularniejszych form zaangażowania społecznego firm, jednocześnie delikatna, subtelna i niełatwa. A jednak przyciągająca jak magnes. Wolontariat pracowniczy (employee volunteering). Dobrowolne działania pracowników na rzecz dobra publicznego, wspierane przez pracodawcę finansowo, logistycznie, rzeczowo czy merytorycznie.

czytaj więcej

O dialogu z pracownikami „po polsku”

Laureaci Pióra odpowiedzialności

31 proc. respondentów w sondażu przeprowadzonym przez nas w lutym 2014 r. na reprezentatywnej próbie dorosłych osób pracujących z całej Polski (1008 osób) odpowiedziało, że zatrudniające ich organizacje często monitorują poziom satysfakcji i za­angażowania pracowników za pomocą badań opinii pracowniczej. Nieco mniej, bo 25 proc., respondentów stwierdzało, że prowadzone badania często wpływają na zmianę działań kierownictwa firmy. Oznaczałoby to, że ponad 80 proc. osób biorących udział w ankietach pracowniczych ma poczucie pozostawania w rzeczywistym dialogu z pracodawcą dzięki takiej właśnie formie komunikacji, a mimo to jest ona rzadko stosowana.

czytaj więcej
Łączmy potencjał – współpraca międzypokoleniowa

Łączmy potencjał – współpraca międzypokoleniowa

Artykuły eksperckie

Połączenie potencjału starszych pracowników, których dużym atutem jest wiedza i długoletnie doświadczenie, z potencjałem ich młodszych kolegów i koleżanek z pracy, którzy znają się na nowoczesnych technologiach i nierzadko mają zapał do realizacji najbardziej oryginalnych pomysłów, jest nie lada wyzwaniem stającym przed pracodawcami.

czytaj więcej
Menadżer CSR liderem zmiany

Menadżer CSR liderem zmiany

Artykuły eksperckie

Z perspektywy kolejnych lat rozwoju CSR w Polsce możemy podsumować, co się udało, nad czym trzeba jeszcze pracować i co najważniejsze dla tej debaty, jaki wkład w upowszechnianie odpowiedzialnego biznesu mają ludzie, a szczególnie menadżerowie i menadżerki CSR.

czytaj więcej