Wszystkie materiały (207 materiałów)

Wszystkie obszary

Dysproporcja między zarobkami kobiet i mężczyzn z wykształceniem zasadniczym zawodowym

Dysproporcja między zarobkami kobiet i mężczyzn z wykształceniem zasadniczym zawodowym

Publikacje i badania CSRKoalicja Karat

Raport dotyczący aktywności ekonomicznej i wynagrodzeń kobiet i mężczyzn z wykształceniem zasadniczym zawodowym. Publikacja opisuje rynek pracy w kontekście poziomu wykształcenia, wieku, sektora i formy zatrudnienia, oraz analizuje przyczyny dysproporcji w zarobkach kobiet i mężczyzn z wykształceniem zawodowym oraz bierności zawodowej kobiet.

czytaj więcej
Building Effective Women’s Economic Empowerment Strategies

Building Effective Women’s Economic Empowerment Strategies

Publikacje i badania CSRBSR

Building Effective Women’s Economic Empowerment Strategies to przygotowane przez International Center for Research on Women i BSR opracowanie poświęcone wzmacnianiu pozycji kobiet w różnych sektorach biznesu. Oparto je o wywiady przeprowadzone z przedstawicielami korporacji ponadnarodowych zaangażowanych w polepszanie ekonomicznej pozycji kobiet w czterech branżach – IT, ochronie zdrowia, usługach finansowych i produkcji dóbr konsumenckich.

czytaj więcej
Climate change: a risk to the global middle class

Climate change: a risk to the global middle class

Publikacje i badania CSRedited by Dr. Dinah A. Koehler

“Climate change: a risk to the global middle class” – is UBS first report measuring the impact of climate change and its effects on the global middle class. Estimated at around one billion people worldwide, and with substantial assets and political influence, the middle class is key to social order and economic growth. Given the group’s size, spending power and dynamism, the erosion of middle-class wealth through climate change threatens both economic and sociopolitical stability. At the same time, the middle class also represents the greatest opportunity for change.

czytaj więcej
Odpowiedzialność się opłaca, czyli CSR w MŚP

Odpowiedzialność się opłaca, czyli CSR w MŚP

Publikacje i badania CSRPARP

Chyba nikt nie stąpa twardziej po ziemi niż właściciele mikro, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Czym mniejsza jest firma, tym więcej wysiłku wkładane jest w codzienne utrzymanie przedsiębiorstwa, znalezienie środków zarówno na przysłowiowy comiesięczny ZUS, jak i na rozwój oraz inwestycje. Wydawać by się mogło, że próby przekonywania przedsiębiorców do CSR wywołają w najlepszym razie obojętność. W najgorszym – lekceważenie i prośby o „niezawracanie głowy”.

czytaj więcej