Eksperci FOB (65 materiałów)

Wszystkie obszary

SDGs a strategie CSR

SDGs a strategie CSR

Artykuły eksperckie

Przyjęte w 2015 roku przez ONZ Cele Zrównoważonego Rozwoju robią niemałe zamieszanie na „rynku CSR”. Dla wielu przedsiębiorstw nowe wytyczne to coś więcej niż uniwersalne cele o globalnym zasięgu czy też bliżej nieokreślone w czasie plany. To ważne elementy ich strategii biznesowej, a co za tym idzie – również strategii CSR.

czytaj więcej
Jak nas zmienia wolontariat. Różnorodność. Uważność. Empatia

Jak nas zmienia wolontariat. Różnorodność. Uważność. Empatia

Artykuły eksperckie

O potencjale zmian, które niesie ze sobą wolontariat wiele już napisano. Tym razem, chcemy zwrócić uwagę na te aspekty, które wiążą się z kwestiami różnorodności. Karta Różnorodności, której polskim koordynatorem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest europejską inicjatywą, obecną w 16 krajach Europy, którą od 2010 roku objęła swoim patronatem Komisja Europejska. Jest pomysłem na to jak wspierać pracodawców w budowaniu kultury włączającej, otwartej na różnorodność. A jak wolontariat łączy się z różnorodnością? Czy może ją wspierać?

czytaj więcej
Storytelling – 5 aspektów skutecznej komunikacji CSR

Storytelling – 5 aspektów skutecznej komunikacji CSR

Artykuły eksperckie

Artykuł znalazł się w publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Wspólna odpowiedzialność. Rola strategii”. Jej premiera będzie miała miejsce podczas 6. Targów CSR na Stadionie PGE Narodowy w Warszawie. Storytelling to nie tylko rozwiązanie na jedną kampanię czy projekt, ale na całą strategię, w tym również strategię społecznej odpowiedzialności biznesu. Dowodzą tego międzynarodowe korporacje, opowiadając o swoim…

czytaj więcej
Małe wielkie słowo: równowaga

Małe wielkie słowo: równowaga

Artykuły eksperckie

Już od ponad 15 lat obserwujemy w Polsce firmy, które podejmują działania z zakresu społecznej odpowiedzialności. Z roku na rok rośnie liczba praktyk zgłaszanych do Raportu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce” dotyczących miejsc pracy i stopniowo akcent przesuwa się z działań skierowanych na zewnątrz na te, które adresowane są do pracowników i pracownic. Co może oznaczać taka tendencja?

czytaj więcej
Szklanka do połowy pełna czy do połowy pusta, czyli wnioski z badania dotyczącego zarządzania różnorodnością w Polsce

Szklanka do połowy pełna czy do połowy pusta, czyli wnioski z badania dotyczącego zarządzania różnorodnością w Polsce

Artykuły eksperckie

43% firm prowadzi działania związane z zarządzaniem różnorodnością, przeważnie są to duże i średnie firmy. Wśród pracowników działów HR – głównych odbiorców badania, – poziom wiedzy o CSR jest bardzo niski (86% ogółem i 86% wśród HR-owców firm mikro i małych nie słyszało o CSR). Zaledwie 4% respondentów słyszało i wie, że firma angażuje się w takie działania, w grupie średnich i dużych firm odsetek ten wyniósł 12%.

czytaj więcej
Klastry społecznie odpowiedzialne

Klastry społecznie odpowiedzialne

Artykuły eksperckie

Społeczna odpowiedzialność wpisuje się w strategię zarządzania, stanowi istotny element budowania wizerunku i tożsamości organizacji oraz ważny element kultury organizacyjnej. Wdrażana i realizowana jest na poziomie autonomicznych jednostek. Należy zatem zadać pytanie: czy w organizacji sieciowej, jaką jest klaster, istnieje potrzeba i możliwość prowadzenia działalności społecznie odpowiedzialnej. Czy klaster może być społecznie odpowiedzialny?

czytaj więcej

7 życzeń, czyli czego naprawdę oczekują czytelnicy raportów społecznych – wyniki eksperymentu

Artykuły eksperckie

Artykuł pochodzi z publikacji Wspólna odpowiedzialność. Rola raportowania społecznego. Pytanie do kogo kierowany jest raport społeczny jest podobne do pytania o to co było najpierw: jajko czy kura. Każdą odpowiedź można uzasadnić, niemal każda wydaje się sensowna, ale po chwili zaczynamy ją podważać. Podobnie jest z raportami. Po co są? Dla kogo? Kto przez nie…

czytaj więcej
Święto marki – rzecz o jubileuszach

Święto marki – rzecz o jubileuszach

Artykuły eksperckie

Artykuł pierwotnie ukazał się w serwisie PRoto, 17 maja 2016 roku. Treść dostępna TUTAJ. Kiedy ostatnio Twoja firma obchodziła jubileusz istnienia? Jaką historię zaprezentowała wówczas swoim interesariuszom? Albo należałoby zapytać, czy ta historia w ogóle miała zostać opowiedziana? A może po raz kolejny nie udało się wykorzystać okazji do przypomnienia o firmie, jej wieloletnim dorobku,…

czytaj więcej
Iluzoryczne przeszkody, realne korzyści

Iluzoryczne przeszkody, realne korzyści

Artykuły eksperckie

W ciągu czterech lat, które upłynęły od inauguracji Karty Różnorodności w Polsce, zrealizowane zostały dwa badania wśród jej sygnatariuszy. Pierwsze było elementem szerszego projektu: –objął on od maja do września 2014 r. 11 krajów (spośród 13), w których wówczas Karta Różnorodności była obecna. Było to jedno z przedsięwzięć Platformy Wymiany Wiedzy i Współpracy Kart Różnorodności…

czytaj więcej