Artykuły eksperckie (283 materiały)

Wszystkie obszary

Nieodkryty potencjał w kształtowaniu polityki CSR – MEDIACJA

Nieodkryty potencjał w kształtowaniu polityki CSR – MEDIACJA

Artykuły eksperckie

Koncepcja społecznej odpowiedzialność przedsiębiorstw obejmuje wachlarz przeróżnych działań z zakresu prawa pracy, uczciwych praktyk operacyjnych, zagadnień konsumenckich, zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej czy też ładu organizacyjnego. Są to obszary, w które znakomicie wpisuje się idea mediacji. A może to mieć szczególne znaczenie dla firm, których działalności dotyczy ustawa z dnia 05 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym[1]. Mediacja…

czytaj więcej
Środowisko przyrodnicze jako niemy interesariusz społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa. Dobre praktyki biznesu w Polsce

Środowisko przyrodnicze jako niemy interesariusz społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa. Dobre praktyki biznesu w Polsce

Artykuły eksperckie

Tekst pierwotnie ukazał się na łamach „Logistyka Odzysku”, 1 kwietnia 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł ekspercki – media elektroniczne i drukowane”. Uzasadnienie: za wprowadzenie z powrotem do obiegu tematu środowiska naturalnego w gospodarce firm. Jury doceniło także szerokie ujęcie tematu i odniesienie się do praktyki firm.   Wstęp Ludzkość zaczęła rozumieć, że środowiska przyrodniczego nie można traktować…

czytaj więcej
Czy empatia w biznesie to science-fiction?

Czy empatia w biznesie to science-fiction?

Artykuły eksperckie

Tekst pierwotnie ukazał się na „Be Navigator”, 17 listopada 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył nagrodę główną w kategorii „artykuł prasowy – media elektroniczne”. Uzasadnienie: za kreatywne podejście do tematu CSR. Autorka umiejętnie ukazała różnice między biznesem społecznie odpowiedzialnym a biznesem „as usual”. W zwięzły sposób ujęła kluczowe treści.   „Empatia – osobliwe, obosieczne ubezpieczenie społeczne.” „Blade Runner….

czytaj więcej
To tylko biznes

To tylko biznes

Artykuły eksperckie

Tekst pierwotnie ukazał się na łamach „My Company Polska”, 1 listopada 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media drukowane”. Uzasadnienie: Za rzetelne i porządkujące ujęcie tematu społecznej odpowiedzialności biznesu, a także przypomnienie tezy, że gwarancją CSR jest strategia zarządzania.   Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR, nie jest – wbrew temu, co sądzi…

czytaj więcej
Pracodawcy Lodołamacze 2015 w Pomorskiem

Pracodawcy Lodołamacze 2015 w Pomorskiem

Artykuły eksperckie

Tekst pierwotnie ukazał się na netka.gda.pl, 9 września 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media elektroniczne”. Uzasadnienie: Za konsekwentne podejmowanie tematu społecznie odpowiedzialnego biznesu na łamach lokalnej prasy, na Pomorzu, w tym także w wyróżnionym artykule.   Istnieją na świecie osoby, firmy, instytucje, angażujące się w rozwiązywanie problemów niepełnosprawnych. Tworząc coraz lepsze warunki pracy i prowadząc…

czytaj więcej
Polskie marki brzmią obco

Polskie marki brzmią obco

Artykuły eksperckie

Tekst pierwotnie ukazał się na łamach „Pulsu Biznesu”, 1 czerwca 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media drukowane”. Uzasadnienie: za próbę przywrócenia dyskusji o umiejętnym brandingu na krajowym i europejskim rynku, tego jak budować pozycję marki związaną z kulturą polskiego biznesu.   Marketing: Wielu polskim firmom nie zależy na akcentowaniu swojego pochodzenia, które ukrywają…

czytaj więcej
Co w trawie piszczy… czyli CSR w badaniach w 2015 roku

Co w trawie piszczy… czyli CSR w badaniach w 2015 roku

Eksperci FOB

Temat społecznej odpowiedzialności jest na tyle szeroki i wielowątkowy, że daje spore pole do popisu, jeśli chodzi o badania. Rok 2015, jak i poprzednie lata, także obfitował w różnego rodzaju analizy dotyczące zarówno ogólnej kondycji biznesu w zakresie CSR, jak i bardziej szczegółowych tematów. Poniżej przedstawiam wybrane polskie i zagraniczne badania wraz z krótkim omówieniem. Artykuł pochodzi z komentarzy eksperckich w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. Dobre praktyki”….

czytaj więcej
CSR i PR – czy łączy je tylko R?

CSR i PR – czy łączy je tylko R?

Eksperci FOB

Fragment artykułu z publikacji Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce Pod koniec lat 90. akademicy i działacze społeczni biorący udział w międzynarodowych konferencjach po raz pierwszy zetknęli się z terminem CSR (corporate social responsibility) określającym wówczas prospołeczne i prośrodowiskowe działania firm komercyjnych. I tak m.in. z długich rozmów profesora etyki Bolesława Roka z Anitą Roddick, założycielką The Body Shop – sklepu zajmującego się etyczną produkcją…

czytaj więcej
W trosce o zielone płuca świata

W trosce o zielone płuca świata

Artykuły eksperckie

Żyjemy na kredyt. Zaciągamy go na każdym kroku, czerpiąc z nieodnawialnych zasobów środowiska i burząc równowagę przyrodniczą. Cena rozwoju czy brak głębszej refleksji? Jako konsumenci chętnie korzystamy z dobrodziejstw współczesności, jednak nie zawsze dostrzegamy bezpośrednią zależność między naszymi wyborami a jakością życia i stanem środowiska, które przestano nawet nazywać naturalnym. Artykuł pochodzi z komentarzy eksperckich w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. Dobre praktyki”. Konsumentom,…

czytaj więcej
Wolontariusze w mediach społecznościowych

Wolontariusze w mediach społecznościowych

Artykuły eksperckie

Wolontariat pracowniczy jako element działań CSR firmy jest, a przynajmniej powinien być, włączony w jej działania PR i komunikację. Wolontariusze działają na rzecz społeczności i od właściwej komunikacji pomiędzy tymi dwiema grupami zależy, czy działania wolontariuszy odpowiadają rzeczywistym potrzebom istniejącym w środowisku lokalnym. Od komunikacji zależy także budowa zaufania i relacji między firmą a społecznością, co przekłada się na możliwość realizacji kolejnych, coraz bardziej złożonych działań.

czytaj więcej