Publikacje

18th Annual Global CEO Survey

Poszukiwanie specjalistów z nietypowymi umiejętnościami staje się coraz istotniejsze zarówno dla dużych firm, jak i dla małych rodzinnych biznesów. 81% CEO z pośród ponad 1200 przebadanych przez firmę doradczą PwC stwierdziło, że obecnie poszukują pracowników posiadających znacznie szerszy zakres umiejętności niż w przeszłości.

Why diversity matters

  McKinsey has been examining diversity in the workplace for several years. Report, Diversity Matters, examined…

„Wolontariat pracowniczy metodą rozwoju kompetencji”

„Wolontariat kompetencyjny. Od pomysłu do sukcesu. Przewodnik po wolontariacie pracowniczym” to publikacja CSRinfo przygotowana we ścisłej współpracy z Bankiem Zachodnim WBK. Patronat honorowy nad publikacją objęło Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.

Global Opportunity Report 2015

Zmiany klimatu, braki w zaopatrzeniu w wodę pitną czy też niekontrolowany rozrost miast – to nie tylko jedne z najważniejszych wyzwań, przed jakimi stoi współczesny świat. Znalezienie skutecznej odpowiedzi na nie może jednak szybko zostać skomercjalizowane, stając się podstawą skutecznych modeli biznesowych.

Przewodnik dla firm „Więcej kobiet w zarządzaniu – to się opłaca”

Faktem jest, że firmy mające w swoich zarządach kobiety, osiągają lepsze wyniki finansowe niż firmy, które nie mają ich w swoich władzach. Mimo to, choć wśród ogółu kadry kierowniczej w Polsce panie stanowią 39,8%, w zarządach i radach nadzorczych jest ich tylko 15%. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, realizując projekt „Równość w Biznesie”, chce to zmienić.

Raport „Zarządzanie ryzykiem klimatycznym i jego wpływ na postrzeganie spółki przez inwestorów i analityków”

Ryzyka wywołane zmianami klimatu, a także zaostrzenie regulacji w obszarze ochrony środowiska mogą stać się szansą dla spółek giełdowych chcących poprawić swoją efektywność oraz przyciągnąć zainteresowanie inwestorów, w tym globalnych funduszy inwestycyjnych. To podstawowy wniosek z raportu „Zarządzanie ryzykiem klimatycznym i jego wpływ na postrzeganie spółki przez inwestorów i analityków”, przygotowanego przez CDP i EY. Analiza została przeprowadzona w oparciu o dane przekazane do CDP przez 14 spółek notowanych na giełdach w Europie Środkowej i Wschodniej.

See Change – How Transparency Drives Performance

SustainAbility przygotował publikacje pokazującą obszary gdzie firma może wyjść ze swoją transparentnością poza tradycyjny schemat raportu społecznego. Publikacja opiera się na analizie dobrych praktyk firm.

ALTWEAR – Etyczna moda od podszewki

Czy w Polsce da się tworzyć etyczną modę? Co to znaczy – „etyczna moda“? Czy etyczna moda może być inspirowana futurystycznymi technologiami? W jaki sposób kupując ubrania można wspierać ochronę nadwiślańskich ptaków? Polscy projektanci opowiadają o kulisach swoich kolekcji w publikacji ALTWEAR, opublikowanej na portalu www.mintu.me, integrującym rynek produktów i usług ekologicznych i społecznych. ALTWEAR stanowi zbior wywiadów z twórcami takich marek jak, między innymi, Mañana Clothes, Data Aura, Ola Bąkowska, One’s Tyvek Bags & Cases oraz twórcami projektu WISŁAKI – pierwszego w Polsce crowdfundingu modowego.

EEB Laboratory Poland – Collaborative action towards achieving improved energy security for Poland

Stworzenie platformy współpracy publiczno-prywatnej, przygotowanie materiałów edukacyjnych czy dzielenie się praktykami. To tylko kilka z pośród 20 działań, które znalazły się w raporcie „EEB Laboratory Poland – Collaborative action towards achieving improved energy security for Poland”. Raport jest rezultatem trwającego 3 dni Energy Efficiency in Buildings Laboratory (EEB Lab) zorganizowanego w Warszawie w czerwcu.

„Społeczna odpowiedzialność biznesu: fakty a opinie” – wspólne badanie KPMG Polska i Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Jak wynika z najnowszego raportu KPMG w Polsce i Forum Odpowiedzialnego Biznesu pt. „Społeczna odpowiedzialność biznesu: fakty a opinie”, wśród dużych i średnich firm w Polsce panuje bardzo duża świadomość zasadności prowadzenia odpowiedzialnego biznesu (CSR). Jesteśmy jednak dopiero w połowie drogi do działania w oparciu o wdrożone programy CSR. Dobre praktyki w tym zakresie podejmuje w Polsce co druga badana firma, przy czym najczęściej są to firmy bardzo duże i te z udziałem kapitału zagranicznego.

Typ publikacji

Obszar tematyczny