Wszystkie materiały (204 materiały)

Ład organizacyjny

Studio Targów CSR – rozmowa z PKN ORLEN

Multimedia

Jak wygląda CSR w PKN ORLEN, jak działa Fundacja „Fundusz Grantowy dla Płocka”, a jak firma współpracuje ze społecznościami lokalnymi? Z Barbarą Tęczą, Kierownikiem projektu z Działu Sponsoringu Społecznego i CSR, czlonkinią zarządu FOB oraz z Arkadiuszem Ciesielskim, Starszym specjalistą w Biurze Prasowym Komunikacji Korporacyjnej PKN ORLEN, w Studiu Targów CSR rozmawiała Anita Błaszak z Rzeczpospolita. Rozmowa została…

oglądaj
SDG Index and Dashboards (pn.”Globalne obowiązki – realizacja celów”)

SDG Index and Dashboards (pn.”Globalne obowiązki – realizacja celów”)

Publikacje i badania CSR

Trzy lata po historycznym szczycie ONZ w Nowym Jorku, gdzie wszystkie państwa członkowskie ONZ przyjęły Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDG), Raport „SDG Index and Dashboards” prezentuje pierwszą w historii ocenę wysiłków rządów w kierunku ich realizacji. Analiza pokazuje, że żaden kraj nie jest na dobrej drodze do osiągnięcia wszystkich celów do 2030 r. Ponadto sprawozdanie rzuca światło na mechanizmy wdrażania podejmowane przez kraje G20. Brazylia, Meksyk i Włochy podjęły najpoważniejsze kroki w krajach G20, aby osiągnąć Cele (opracowały strategie  SDG, powołały jednostki koordynacyjne w rządach).

czytaj więcej
Raportowanie – w oczekiwaniu na zmiany

Raportowanie – w oczekiwaniu na zmiany

Artykuły eksperckie

Kiedy czytają Państwo ten tekst, dostępne są już pierwsze dane niefinansowe, ujawnione przez firmy objęte takim obowiązkiem na podstawie znowelizowanej ustawy o rachunkowości. Jednak trudno jeszcze ocenić, jak nowa regulacja wpłynie na jakość raportowania w ogóle, jak firmy wywiążą się z tego obowiązku i jakie w konsekwencji zaobserwujemy zmiany w ich podejściu do takich zagadnień, jak poszanowanie praw człowieka czy polityka różnorodności.

czytaj więcej

Społeczna odpowiedzialność uczelni wyższych

Artykuły eksperckie

Uczelnie wyższe, tak jak wszystkie inne organizacje we współczesnym świecie, muszą działać społecznie odpowiedzialnie. Ten obowiązek w ich przypadku jest jeszcze większy, ponieważ kształcą młodych ludzi, którzy po ukończeniu studiów powinni wejść w zawodowe życie z przeświadczeniem, że idea społecznej odpowiedzialności jest kluczowym czynnikiem sukcesu we wszystkich sferach funkcjonowania każdego człowieka.

czytaj więcej
2018 Deloitte Millennial Survey

2018 Deloitte Millennial Survey

Publikacje i badania CSR

Deloitte opublikował kolejną edycję Millenial Survey, tym razem biorąc pod uwagę także Generację Z, czyli tzw. post-millenialsów. Wyniki raportu wskazują na rosnące rozczarowanie młodych ludzi biznesem i poczucie nieprzygotowania na zmiany na tzw. Industry 4.0.

czytaj więcej
Jak pomagać nie na pokaz?

Jak pomagać nie na pokaz?

Laureaci Pióra odpowiedzialności

Społeczna odpowiedzialność biznesu nie może sprowadzać się do jednorazowego eventu reklamowanego na billboardach. To musi być filozofia działania firmy.

***
Społeczna odpowiedzialność biznesu nie może sprowadzać się do jednorazowego eventu reklamowanego na billboardach. To musi być filozofia działania firmy.

czytaj więcej