Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
W marcu 2013 roku światło dzienne ujrzała nowa książka wydawnictwa Bertelsmann Stiftung, zatytułowana „Corporate Responsibility in Europe: Government Involvement in Sector-specific Initiatives” (red. Thomas Beschorner, Thomas Hajduk i Samui Simeonov).
W tym roku Światowe Forum Ekonomiczne odbywało się w dniach 23-27 stycznia. Dominowała problematyka wzmocnienia odporności państw na globalne zagrożenia. Ogólnoświatowe ryzyka zostały zaprezentowane w ósmej edycji raportu „Global Risks 2013”.
Boston Consuling Group opublikował raport „Introducing the BCG Sustainable Economic Development Assessment. From Wealth to…
„Zrób biznES” to publikacja na temat tego, jak biznes może współpracować z podmiotami ekonomii społecznej.
Konsument uczy się przez całe życie. Najczęściej im więcej wie, tym więcej wymaga od produktów i usług, jakie wybiera oraz od firm, które je dostarczają. Czy w takiej sytuacji firmom opłaca się dostarczać konsumentom wiedzy w ramach programów edukacyjnych? Nowa broszura FOB z cyklu „Niezbędnik odpowiedzialnego biznesu” pokazuje, że warto taki wysiłek podjąć choć należy się do tego właściwie przygotować.
Coraz więcej firm w Polsce realizuje praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), jednak niewiele z nich mierzy efektywność, czy wpływ społeczny swoich działań. Jakie są sposoby mierzenia niematerialnych skutków CSR i jak robią to inni, opisuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu w publikacji „Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR”.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu opracowało dokument pt. „Analiza zwycięskich raportów z 5 edycji konkursu Raporty Społeczne 2007-2011”.
GRI opublikowało swój roczny raport 2011/12, w którym wskazuje na istotną rolę polityki w upowszechnianiu raportowania społecznego jako standardu biznesowego.
„Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050” to dokument wskazujący na kluczowe wyzwania i obszary priorytetowe, w których biznes powinien przyjąć aktywną postawę na rzecz wsparcia przemian społeczno- gospodarczych.
„15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu. Część II” to kolejna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu zawierająca case studies firm działających w Polsce, które wdrażają filozofię odpowiedzialnego biznesu do swoich strategii i działań operacyjnych.