Artykuły eksperckie (291 materiałów)

Wszystkie obszary

Badania CSR 2016

Badania CSR 2016

Artykuły eksperckie

Artykuł pochodzi z 15. edycji raportu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki”, opublikowanego 30 marca 2017 roku. Pobierz cały raport Perspektywa polska W 2016 r. Forum Odpowiedzialnego Biznesu zrealizowało kolejną turę badania sygnatariuszy Karty Różnorodności. Tym razem badanie Zarządzanie różnorodnością poszerzone zostało o próbę ogólnopolską. Jeśli chodzi o grupy docelowe, na których firmy koncentrują swoją działalność…

czytaj więcej
#CSRwPL2016

#CSRwPL2016

Artykuły eksperckie

Podsumowanie roku 2016 w CSR przygotowała prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu – Mirella Panek-Owsiańska. Tekst otwiera rozdział poświęcony artykułom eksperckim w 15. edycji Raportu “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. #Edukacja – przedmiot obowiązkowy 5808 internautów oddało 17 424 głosy na najciekawsze inicjatywy edukacyjne firm, a 10 finalistów zostało nagrodzonych podczas Targów CSR. W sumie do projektu…

czytaj więcej
Dostawcy – ważne ogniwo w strategii CSR organizacji

Dostawcy – ważne ogniwo w strategii CSR organizacji

Artykuły eksperckie

Artykuł pochodzi z publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu z cyklu „Wspólna odpowiedzialność” – tym razem poświęconej tematowi strategii CSR. Publikacja jest do pobrania w BAZIE WIEDZY O CSR. Złożone realia rynkowe wymuszają na przedsiębiorstwach wdrażanie strategii, które w nieszablonowy sposób podchodzą do budowania i utrzymywania przewagi konkurencyjnej. Dzięki społecznej odpowiedzialności coraz większe grono firm zrozumiało potrzebę otwarcia…

czytaj więcej
„Drużyna B” Richarda Bransona versus „Creating Shared Value” Michaela Portera i Marka Kramera

„Drużyna B” Richarda Bransona versus „Creating Shared Value” Michaela Portera i Marka Kramera

Artykuły eksperckie

W obszarze CSR powstaje wiele publikacji – to już wiemy. CSR jest złożonym tematem – tego nieustannie doświadczamy. Wokół CSR narasta wiele kontrowersji – to rozumiemy. Jednak czy CSR można zintegrować ze strategią firmy i zbudować tym samym przewagę konkurencyjną? − tego musimy się nauczyć… ale jak to zrobić dobrze? Pierwsze próby ujęcia działalności biznesowej…

czytaj więcej
„Zdrowe” firmy

„Zdrowe” firmy

Artykuły eksperckie

Biznes ma do odegrania kluczową rolę w osiąganiu Celów Zrównoważonego Rozwoju ogłoszonych przez Organizację Narodów Zjednoczonych i przyjętych przez blisko 200 krajów, w tym Polskę. Wśród 17, cel 3. dotyczy zapewnienia życia w zdrowiu oraz promowanie dobrobytu dla wszystkich ludzi w każdym wieku. Tak więc, zaangażowanie odpowiedzialnego biznesu w działania prozdrowotne to już nie tyle nice-to-have, a raczej must-have.

czytaj więcej
Zrównoważona orientacja przedsiębiorstwa, czyli jak – nie mając strategii CSR – być firmą odpowiedzialną

Zrównoważona orientacja przedsiębiorstwa, czyli jak – nie mając strategii CSR – być firmą odpowiedzialną

Artykuły eksperckie

Czy tak naprawdę strategia CSR jest potrzebna? Może to obecna moda? A może jedynie kolejny wizerunkowy krok? CSR, Circular Economy, Shared Value, Sustainability, Sharing Economy i wiele, wiele innych – to koncepcje, filozofie czy może mody, które przeminą? Ciągle słyszymy, iż CSR/zrównoważony biznes musi być wdrażany na poziomie strategicznym.

czytaj więcej
CSR w farmacji wciąż zostawia duże pole do popisu – wywiad

CSR w farmacji wciąż zostawia duże pole do popisu – wywiad

Artykuły eksperckie

Wywiad z Justyną Kozerą, wicedyrektorką Forum Odpowiedzialnego Biznesu, pochodzi z miesięcznika „Puls Farmacji” z dnia 21.12.2016.   Liczba firm podejmujących działania z obszaru CSR z roku na rok rośnie. Czy zaangażowanie społeczne firm jest wystarczające, czy jest tu jeszcze wiele do zrobienia? Kompleksowe podejście do społecznej i środowiskowej odpowiedzialności wpisane jest w strategię biznesową danej firmy…

czytaj więcej
SDGs a strategie CSR

SDGs a strategie CSR

Artykuły eksperckie

Przyjęte w 2015 roku przez ONZ Cele Zrównoważonego Rozwoju robią niemałe zamieszanie na „rynku CSR”. Dla wielu przedsiębiorstw nowe wytyczne to coś więcej niż uniwersalne cele o globalnym zasięgu czy też bliżej nieokreślone w czasie plany. To ważne elementy ich strategii biznesowej, a co za tym idzie – również strategii CSR.

czytaj więcej