Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
W marcu 2013 roku Komisja Europejska opublikowała wyniki monitoringu realizacji wytycznych zawartych w Strategii UE na lata 2011-2014 dotyczącej społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.
W marcu 2013 roku światło dzienne ujrzała nowa książka wydawnictwa Bertelsmann Stiftung, zatytułowana „Corporate Responsibility in Europe: Government Involvement in Sector-specific Initiatives” (red. Thomas Beschorner, Thomas Hajduk i Samui Simeonov).
W tym roku Światowe Forum Ekonomiczne odbywało się w dniach 23-27 stycznia. Dominowała problematyka wzmocnienia odporności państw na globalne zagrożenia. Ogólnoświatowe ryzyka zostały zaprezentowane w ósmej edycji raportu „Global Risks 2013”.
Boston Consuling Group opublikował raport „Introducing the BCG Sustainable Economic Development Assessment. From Wealth to…
GRI opublikowało swój roczny raport 2011/12, w którym wskazuje na istotną rolę polityki w upowszechnianiu raportowania społecznego jako standardu biznesowego.
„Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050” to dokument wskazujący na kluczowe wyzwania i obszary priorytetowe, w których biznes powinien przyjąć aktywną postawę na rzecz wsparcia przemian społeczno- gospodarczych.
Effective PR i program BIZON Radia PIN przebadali konsumentów oraz firmy pod kątem komunikacji działań CSR. Jak się okazuje, działania komunikacyjne biznesu są niedostosowane do oczekiwań konsumentów, ale obydwie strony uznają CSR za wartościowy.
Badanie ocenia postęp amerykańskich firm w zakresie wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju. Ocenie poddano 600 dużych firm, analizując obszary ładu korporacyjnego, zaangażowania interesariuszy, ujawniania danych. Wykorzystano narzędzie wypracowane przez Ceres 21st Century Corporation: The Ceres Roadmap to Sustainability, które zostało zaprojektowane, aby firmy mogły ocenić swoją pozycję na tle konkurentów.
Publikacja „Analysis of national and EU Policies supporting CSR and Impact” przygotowana przez projekt CSR Impact zawiera przegląd rządowych polityk wspierających i zachęcających do wdrażania społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ich efektywności.
„Six growing trends in corporate sustainability” to raport Ernst & Young analizujący 6 trendów dotyczących CSR-u.