Artykuły eksperckie (110 materiałów)

CSR i zrównoważony rozwój

Etyczny wymiar dialogu z interesariuszami

Artykuły eksperckie

Interesujący jest fakt, że tzw. teoria interesariuszy od początku mogła być dwojako interpretowana – jako strategiczno-techniczne bądź jako etyczno-polityczne podejście do zarządzania. W pierwszym rozumieniu próbowano uwzględnić intencje interesariuszy (np. klientów) w ramach decyzji podejmowanych w przedsiębiorstwie o tyle, o ile były one użyteczne w kontekście strategicznego pozycjonowania przedsiębiorstwa. W drugim podejściu chodziło o etyczne uwzględnienie różnych osób, na które przedsiębiorstwo oddziaływuje w wyniku swoich działań, bez względu na to, czy wiązało się to dla przedsiębiorstwa z jakąś korzyścią czy nie.

czytaj więcej

Społeczności wirtualne i ich wpływ na rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu

Artykuły eksperckie

Działania firm niezgodne z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu bardzo szybko spotykają się z krytyką Internautów oraz równie szybko z konkretnymi działaniami wymierzonymi przeciwko nieodpowiedzialnym praktykom. Z drugiej strony społeczności wirtualne posiadają ogromy potencjał tworzenia i wypracowywania kreatywnych rozwiązań, także w kontekście CSR, mogą tym samym stanowić niezwykle cenne źródło inspiracji dla wszystkich instytucji zaangażowanych w rozwój odpowiedzialnego biznesu.

czytaj więcej

Raportowanie społeczne – dobrowolne czy obowiązkowe?

Artykuły eksperckie

Firmy powinny raportować, nie czekając na narzucone z góry sankcje prawne, a same raporty traktować jako inwestycję, która sądząc po trendach rynkowych, w niedalekiej przyszłości na pewno się opłaci. Prowadzenie firmy zgodnie ze strategią społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR), stało się standardem funkcjonowania przedsiębiorstw w dzisiejszym świecie.Wzrastająca świadomość o wpływie sektora biznesu na społeczeństwo, w którym funkcjonuje, powoduje, że zdecydowana większość dużych firm i coraz więcej tych, z sektora małych i średnich przedsiębiorstw uwzględnia interesy społeczne podczas prowadzenia własnej działalności.

czytaj więcej

Świadomość Ekologiczna Polskich Internautów

Artykuły eksperckie

Znaczna część polskich internautów martwi się stanem środowiska naturalnego oraz zdaje sobie sprawę z tego, że działania każdego z nas mają bardzo duży wpływ na stan przyrody – wynika z badania gemiusAdHoc, przeprowadzonego dla Forum Odpowiedzialnego Biznesu przez firmę Gemius S.A. we wrześniu 2008 r. Raport z badania został przedstawiony na konferencji „Zrównoważony rozwój”, która odbyła się w dniach 28-29 października w ramach Forum Odpowiedzialnego Biznesu 2008.

czytaj więcej