Artykuły eksperckie (357 materiałów)

Wszystkie obszary

SDGs a strategie CSR

Artykuły eksperckie

Przyjęte w 2015 roku przez ONZ Cele Zrównoważonego Rozwoju robią niemałe zamieszanie na „rynku CSR”. Dla wielu przedsiębiorstw nowe wytyczne to coś więcej niż uniwersalne cele o globalnym zasięgu czy też bliżej nieokreślone w czasie plany. To ważne elementy ich strategii biznesowej, a co za tym idzie – również strategii CSR.

czytaj więcej

Strategia CSR w Polsce: rozwój czy stagnacja?

Artykuły eksperckie

Odpowiedź na pytanie o dojrzałość podejścia strategicznego do społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w Polsce, o to, czy możemy mówić o rozwoju, czy raczej o stagnacji − nie jest oczywista. Problem wydaje się wielowymiarowy, a podejście poszczególnych organizacji do myślenia o społecznej odpowiedzialności jest bardzo zróżnicowane. Należy przede wszystkim określić, co rozumiemy poprzez strategiczne podejście do społecznej odpowiedzialności. Hasła „strategicznego CSR” czy „strategicznej filantropii” stały się dziś wyświechtanymi przez speców od wizerunku sloganami. Są frazesami, które tak naprawdę niewiele już znaczą.

czytaj więcej

Jak nas zmienia wolontariat. Różnorodność. Uważność. Empatia

Artykuły eksperckie

O potencjale zmian, które niesie ze sobą wolontariat wiele już napisano. Tym razem, chcemy zwrócić uwagę na te aspekty, które wiążą się z kwestiami różnorodności. Karta Różnorodności, której polskim koordynatorem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest europejską inicjatywą, obecną w 16 krajach Europy, którą od 2010 roku objęła swoim patronatem Komisja Europejska. Jest pomysłem na to jak wspierać pracodawców w budowaniu kultury włączającej, otwartej na różnorodność. A jak wolontariat łączy się z różnorodnością? Czy może ją wspierać?

czytaj więcej

Małe wielkie słowo: równowaga

Artykuły eksperckie

Już od ponad 15 lat obserwujemy w Polsce firmy, które podejmują działania z zakresu społecznej odpowiedzialności. Z roku na rok rośnie liczba praktyk zgłaszanych do Raportu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce” dotyczących miejsc pracy i stopniowo akcent przesuwa się z działań skierowanych na zewnątrz na te, które adresowane są do pracowników i pracownic. Co może oznaczać taka tendencja?

czytaj więcej

Szklanka do połowy pełna czy do połowy pusta, czyli wnioski z badania dotyczącego zarządzania różnorodnością w Polsce

Artykuły eksperckie

43% firm prowadzi działania związane z zarządzaniem różnorodnością, przeważnie są to duże i średnie firmy. Wśród pracowników działów HR – głównych odbiorców badania, – poziom wiedzy o CSR jest bardzo niski (86% ogółem i 86% wśród HR-owców firm mikro i małych nie słyszało o CSR). Zaledwie 4% respondentów słyszało i wie, że firma angażuje się w takie działania, w grupie średnich i dużych firm odsetek ten wyniósł 12%.

czytaj więcej
Zarządzanie różnorodnością motorem rozwoju w Unii Europejskiej

Zarządzanie różnorodnością motorem rozwoju w Unii Europejskiej

Artykuły eksperckie

Różnorodność to szansa, która przynosi korzyści zarówno organizacjom prywatnym i publicznym, jak i całemu społeczeństwu. Istnieje szereg dowodów i argumentów uzasadniających różnorodność w miejscu pracy, co pozwala zrozumieć, dlaczego coraz więcej europejskich przedsiębiorstw wdraża strategie na rzecz różnorodności i równości nie tylko ze względów etycznych i prawnych, ale również w celu osiągnięcia korzyści biznesowych.

czytaj więcej