Wszystkie materiały (14 materiałów)

Zagadnienia konsumenckie

2015 Cone Communications/Ebiquity Global CSR Study

2015 Cone Communications/Ebiquity Global CSR Study

Publikacje i badania CSRCone Communications, Ebiquity

Najnowsze badanie Cone Communications/Ebiquity Global CSR Study pokazuje rosnący poziom zrozumienia, świadomości oraz udzielanego wsparcia konsumentów w krajach rozwiniętych dla społecznej odpowiedzialności biznesu. Jednocześnie rosną oczekiwania wobec firm, aby wychodziły poza dotychczasowe ramy korporacyjnego CSR i stawały się partnerami zmiany społecznej.

czytaj więcej
Raport „Joining Forces: Collaboration and Leadership for Sustainability.”

Raport „Joining Forces: Collaboration and Leadership for Sustainability.”

Publikacje i badania CSRMIT Sloan Management Review, The Boston Consulting Group i UN Global Compact

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez MIT Sloan Management Review, The Boston Consulting Group oraz UN Global Compact coraz więcej firm na świecie decyduje się na podjęcie współpracy z dostawcami, NGO, z innymi firmami w ramach inicjatyw sektorowych, rządem lub nawet z konkurencją, w celu stania się bardziej zrównoważonymi.

czytaj więcej
E-book Spam. Historia. Szkodliwość. Zabezpieczenia.

E-book Spam. Historia. Szkodliwość. Zabezpieczenia.

Publikacje i badania CSRFundacja FORCE

Początek SPAMu wydaje się być niewinny – Einar Stefferud, amerykański naukowiec wysłał, poprzez sieć APARNET około 1000 zaproszeń na swoje urodziny. Jednak bardzo szybko zjawisko to przerodziło się w problem dotykający wszystkich użytkowników Internetu. Historia SPAMu, a także sytuacja obecna i regulacje prawne w tym zakresie zostały opisane w publikacji „Spam. Historia. Szkodliwość. Zabezpieczenia.” przygotowanej przez Fundację FORCE.

czytaj więcej
Gdy ekonomia nie nadąża za rozwojem społecznym – wyniki badania Social Progress Index 2014

Gdy ekonomia nie nadąża za rozwojem społecznym – wyniki badania Social Progress Index 2014

Publikacje i badania CSRSocial Progress Imperative

Wydaje się to niemożliwe, ale Polska jest lepiej rozwinięta niż m.in. Kuwejt i Arabia Saudyjska. Chociaż obydwa te kraje mogą pochwalić się większym PKB w przeliczeniu na mieszkańca, to pod względem rozwoju społecznego znacznie je wyprzedzamy. Takie wnioski można wysnuć z rankingu Social Progress Index 2014 (Indeks Rozwoju Społecznego 2014), przygotowanego przez Social Progress Imperative.

czytaj więcej
BAROMETR CSR, czyli nowe oblicze polskiego konsumenta

BAROMETR CSR, czyli nowe oblicze polskiego konsumenta

Publikacje i badania CSRSGS

10 września 2013r. w Warszawie odbyła się konferencja BAROMETR CSR. Czyli co polski konsument sądzi o odpowiedzialnym biznesie? Spotkanie organizowane przez SGS Polska było okazją do ogłoszenia wyników pierwszej edycji cyklicznego badania opinii konsumentów w obszarze odpowiedzialnego biznesu w Polsce. Partnerem badania jest Dom Badawczy Maison. Portal odpowiedzialnybiznes.pl był patronem medialnym wydarzenia.

czytaj więcej
2013 Cone Communications/Echo Global CSR Study

2013 Cone Communications/Echo Global CSR Study

Publikacje i badania CSRResearch Echo

Pytanie nie brzmi, czy firmy zaangażują się w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, ale jak będą tworzyć rzeczywistą i znaczącą wartość dla społeczeństwa. CSR to już nie opcja, ale imperatyw strategiczny. To główne wnioski z badania „The 2013 Cone Communications/Echo Global CSR Study”.

czytaj więcej