Wszystkie materiały (14 materiałów)

Zagadnienia konsumenckie

2015 Cone Communications/Ebiquity Global CSR Study

2015 Cone Communications/Ebiquity Global CSR Study

Publikacje i badania CSRCone Communications, Ebiquity

Najnowsze badanie Cone Communications/Ebiquity Global CSR Study pokazuje rosnący poziom zrozumienia, świadomości oraz udzielanego wsparcia konsumentów w krajach rozwiniętych dla społecznej odpowiedzialności biznesu. Jednocześnie rosną oczekiwania wobec firm, aby wychodziły poza dotychczasowe ramy korporacyjnego CSR i stawały się partnerami zmiany społecznej.

czytaj więcej
Raport „Joining Forces: Collaboration and Leadership for Sustainability.”

Raport „Joining Forces: Collaboration and Leadership for Sustainability.”

Publikacje i badania CSRMIT Sloan Management Review, The Boston Consulting Group i UN Global Compact

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez MIT Sloan Management Review, The Boston Consulting Group oraz UN Global Compact coraz więcej firm na świecie decyduje się na podjęcie współpracy z dostawcami, NGO, z innymi firmami w ramach inicjatyw sektorowych, rządem lub nawet z konkurencją, w celu stania się bardziej zrównoważonymi.

czytaj więcej
E-book Spam. Historia. Szkodliwość. Zabezpieczenia.

E-book Spam. Historia. Szkodliwość. Zabezpieczenia.

Publikacje i badania CSRFundacja FORCE

Początek SPAMu wydaje się być niewinny – Einar Stefferud, amerykański naukowiec wysłał, poprzez sieć APARNET około 1000 zaproszeń na swoje urodziny. Jednak bardzo szybko zjawisko to przerodziło się w problem dotykający wszystkich użytkowników Internetu. Historia SPAMu, a także sytuacja obecna i regulacje prawne w tym zakresie zostały opisane w publikacji „Spam. Historia. Szkodliwość. Zabezpieczenia.” przygotowanej przez Fundację FORCE.

czytaj więcej
Gdy ekonomia nie nadąża za rozwojem społecznym – wyniki badania Social Progress Index 2014

Gdy ekonomia nie nadąża za rozwojem społecznym – wyniki badania Social Progress Index 2014

Publikacje i badania CSRSocial Progress Imperative

Wydaje się to niemożliwe, ale Polska jest lepiej rozwinięta niż m.in. Kuwejt i Arabia Saudyjska. Chociaż obydwa te kraje mogą pochwalić się większym PKB w przeliczeniu na mieszkańca, to pod względem rozwoju społecznego znacznie je wyprzedzamy. Takie wnioski można wysnuć z rankingu Social Progress Index 2014 (Indeks Rozwoju Społecznego 2014), przygotowanego przez Social Progress Imperative.

czytaj więcej
„Talent do niemarnowania” – Raport dla TESCO DLA SZKÓŁ.

„Talent do niemarnowania” – Raport dla TESCO DLA SZKÓŁ.

Publikacje i badania CSRPraca zbiorowa

Najnowsze badania zrealizowane na zlecenie Tesco poruszają bardzo ważny temat marnowania żywności w szkołach w Polsce. Badanie zrealizowane zostało w grudniu 2013 roku i było jednocześnie ewaluacją skuteczności programu Tesco skierowanego właśnie do placówek szkolnych. W ramach badania rozmawiano z nauczycielami na temat ich wiedzy o zachowaniach uczniów.

czytaj więcej
BAROMETR CSR, czyli nowe oblicze polskiego konsumenta

BAROMETR CSR, czyli nowe oblicze polskiego konsumenta

Publikacje i badania CSRSGS

10 września 2013r. w Warszawie odbyła się konferencja BAROMETR CSR. Czyli co polski konsument sądzi o odpowiedzialnym biznesie? Spotkanie organizowane przez SGS Polska było okazją do ogłoszenia wyników pierwszej edycji cyklicznego badania opinii konsumentów w obszarze odpowiedzialnego biznesu w Polsce. Partnerem badania jest Dom Badawczy Maison. Portal odpowiedzialnybiznes.pl był patronem medialnym wydarzenia.

czytaj więcej
2013 Cone Communications/Echo Global CSR Study

2013 Cone Communications/Echo Global CSR Study

Publikacje i badania CSRResearch Echo

Pytanie nie brzmi, czy firmy zaangażują się w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, ale jak będą tworzyć rzeczywistą i znaczącą wartość dla społeczeństwa. CSR to już nie opcja, ale imperatyw strategiczny. To główne wnioski z badania „The 2013 Cone Communications/Echo Global CSR Study”.

czytaj więcej