Artykuły eksperckie (25 materiałów)

Zagadnienia konsumenckie

Jakich sygnalistów potrzebujemy?

Jakich sygnalistów potrzebujemy?

Artykuły eksperckie

Artykuł Karola Krzyczkowskiego pochodzi z Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki” wydanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w kwietniu 2018 roku. Pobierz Raport >> *** W 2017 roku w projekcie ustawy o jawności życia publicznego po raz pierwszy pojawiła się definicja sygnalisty, która ma wejść do systemu prawnego. Proponowana ustawa opisuje też zasady nadawania…

czytaj więcej
Dlaczego odpowiedzialny biznes stanie się biznesem w obiegu zamkniętym

Dlaczego odpowiedzialny biznes stanie się biznesem w obiegu zamkniętym

Artykuły eksperckie

Artykuł pochodzi z Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki” wydanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w kwietniu 2018 roku. Pobierz Raport >> *** Z pewnością najbardziej popularnym terminem roku 2018 w środowisku CSR będzie „gospodarka obiegu zamkniętego”. O co chodzi z tym zamykaniem obiegu i dlaczego jest to lepsze od społecznej odpowiedzialności biznesu? Definicja…

czytaj więcej
Wspieranie przez biznes pomocy humanitarnej

Wspieranie przez biznes pomocy humanitarnej

Artykuły eksperckie

Artykuł pochodzi z Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre Praktyki” wydanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w kwietniu 2018 roku. Pobierz Raport >> *** Dziesięć lat po globalnym kryzysie finansowym, który w znaczący sposób ograniczył zaangażowanie biznesu pro publico bono, sektor prywatny ponownie staje się aktywnym podmiotem inicjatyw społecznych. Ten trend jest dość dobrze widoczny…

czytaj więcej
Przegląd światowych trendów CSR

Przegląd światowych trendów CSR

Artykuły eksperckie

Artykuł pochodzi z Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre Praktyki” wydanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w kwietniu 2018 roku. Pobierz Raport >> *** Kluczowe tematy poruszane w światowej debacie o społecznej odpowiedzialności biznesu są bezpośrednio powiązane z najważniejszymi globalnie wydarzeniami. Co więcej, widać wyraźnie, że CSR i zrównoważony rozwój stanowią rozwiązanie wielu wyzwań, przed…

czytaj więcej
CSR w badaniach w 2017 roku

CSR w badaniach w 2017 roku

Artykuły eksperckie

Artykuł pochodzi z Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre Praktyki” wydanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w kwietniu 2018 roku. POBIERZ RAPORT >> *** Polskie społeczeństwo a odpowiedzialny biznes Badanie „Obecność tolerancji dla różnorodności w społeczeństwie polskim 2017 roku”, zrealizowane na ogólnopolskiej próbie 1 tys. respondentów, dotyczyło postaw wobec różnorodności w pracy, życiu prywatnym oraz…

czytaj więcej
Jak zrobić odpowiedzialny prezent?

Jak zrobić odpowiedzialny prezent?

Artykuły eksperckie

Święta to czas prezentów. Nie tylko tych tradycyjnie dawanych i otrzymywanych w gronie rodzinnym, czy wśród znajomych. Prezenty świąteczne to także ważny z marketingowego punktu widzenia sposób na podtrzymanie i zaznaczenie wyjątkowości relacji z kluczowymi klientami, dostawcami i kontrahentami. Jest kilka sposobów na to, żeby rozsyłane prezenty nie stanowiły tylko wykonania budżetu marketingowego ku uciesze agencji reklamowych i ich podwykonawców nadrukowujących nasze logo na kolejnym ołówku, kubku, kalendarzu, długopisie, planerze, notatniku, czy lnianej torbie. Prezent świąteczny może być odpowiedzialny.

czytaj więcej
SDGs a strategie CSR

SDGs a strategie CSR

Artykuły eksperckie

Przyjęte w 2015 roku przez ONZ Cele Zrównoważonego Rozwoju robią niemałe zamieszanie na „rynku CSR”. Dla wielu przedsiębiorstw nowe wytyczne to coś więcej niż uniwersalne cele o globalnym zasięgu czy też bliżej nieokreślone w czasie plany. To ważne elementy ich strategii biznesowej, a co za tym idzie – również strategii CSR.

czytaj więcej
Przedmiot obowiązkowy: działania edukacyjne

Przedmiot obowiązkowy: działania edukacyjne

Artykuły eksperckie

Artykuł pierwotnie ukazał się w dodatku Dziennik Gazeta Prawna Biznes, wydanym z okazji ogłoszenia Rankingu Odpowiedzialnych Firm 20.05.2016. Działania edukacyjne firm są nieodłącznym elementem aktywności firm odpowiedzialnych społecznie. Jeśli są powiązane z działalnością biznesową firmy, wówczas mogą stać się istotnym elementem strategii zrównoważonego rozwoju organizacji i wspierać zmiany społeczne w jej otoczeniu. Maja tez szanse…

czytaj więcej
Polskie marki brzmią obco

Polskie marki brzmią obco

Laureaci Pióra odpowiedzialności

Tekst pierwotnie ukazał się na łamach „Pulsu Biznesu”, 1 czerwca 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media drukowane”. Uzasadnienie: za próbę przywrócenia dyskusji o umiejętnym brandingu na krajowym i europejskim rynku, tego jak budować pozycję marki związaną z kulturą polskiego biznesu.   Marketing: Wielu polskim…

czytaj więcej