Wszystkie materiały (60 materiałów)

Zagadnienia konsumenckie

Wściekłe psy stróżujące

Laureaci Pióra odpowiedzialności

Artykuł Miry Suchodolskiej zdobył wyróżnienie w konkursie „Pióro odpowiedzialności” za ciekawe rozmowy pokazujące, jak i po co się angażować na rzecz idei przejrzystości dla dobra społeczności lokalne. Tekst pt. „Wściekłe psy stróżujące” pierwotnie ukazał się w Dzienniku Gazeta Prawna 26 lutego 2016. roku. *** Mieszkają w niewielkich miejscowościach. Nie są szczególnie agresywną ale szczekają głośno, bywa, że gryzą. Są utrapieniem…

czytaj więcej
SDGs a strategie CSR

SDGs a strategie CSR

Artykuły eksperckie

Przyjęte w 2015 roku przez ONZ Cele Zrównoważonego Rozwoju robią niemałe zamieszanie na „rynku CSR”. Dla wielu przedsiębiorstw nowe wytyczne to coś więcej niż uniwersalne cele o globalnym zasięgu czy też bliżej nieokreślone w czasie plany. To ważne elementy ich strategii biznesowej, a co za tym idzie – również strategii CSR.

czytaj więcej
Przedmiot obowiązkowy: działania edukacyjne

Przedmiot obowiązkowy: działania edukacyjne

Artykuły eksperckie

Artykuł pierwotnie ukazał się w dodatku Dziennik Gazeta Prawna Biznes, wydanym z okazji ogłoszenia Rankingu Odpowiedzialnych Firm 20.05.2016. Działania edukacyjne firm są nieodłącznym elementem aktywności firm odpowiedzialnych społecznie. Jeśli są powiązane z działalnością biznesową firmy, wówczas mogą stać się istotnym elementem strategii zrównoważonego rozwoju organizacji i wspierać zmiany społeczne w jej otoczeniu. Maja tez szanse…

czytaj więcej
Polskie marki brzmią obco

Polskie marki brzmią obco

Laureaci Pióra odpowiedzialności

Tekst pierwotnie ukazał się na łamach „Pulsu Biznesu”, 1 czerwca 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media drukowane”. Uzasadnienie: za próbę przywrócenia dyskusji o umiejętnym brandingu na krajowym i europejskim rynku, tego jak budować pozycję marki związaną z kulturą polskiego biznesu.   Marketing: Wielu polskim…

czytaj więcej
Odpowiedzialna konsumpcja

Odpowiedzialna konsumpcja

Artykuły eksperckie

„Tydzień inny niż wszystkie” – tak brzmiało hasło eksperymentu, któremu poddali się polscy konsumenci, w tym przedstawiciele Partnerów FOB, w maju 2013 roku, bazując na pomyśle Colina Beavana i projektu „No impact project”. Zrównoważona konsumpcja to według Polskiej Zielonej Sieci takie podejmowanie decyzji zakupowych, które uwzględniają konsekwencje, jakie niesie ze sobą produkcja, użytkowanie i utylizacja danego towaru. To także świadomy bojkot wybranych produktów i firm, które łamią standardy etyczne, środowiskowe lub społeczne bądź stosują greenwashing.

czytaj więcej
Zrównoważony rozwój

Zrównoważony rozwój

Artykuły eksperckie

Słowem wytrychem dla współczesnego świata jest zrównoważony rozwój. Koncepcja została zdefiniowana w latach 80. XX wieku i od tego czasu jest w centrum debaty politycznej, gospodarczej i społecznej. Zrównoważony rozwój zakłada takie zarządzanie zasobami, procesami, organizacjami i systemami społeczno-gospodarczymi, które zapewni podobny poziom jakości życia i rozwoju przyszłym pokoleniom. W praktyce oznacza konieczność analizowania wszystkich wymiarów funkcjonowania każdej organizacji w odniesieniu do szans i ryzyka związanego z aspektami ekonomicznymi, społecznymi i środowiskowymi oraz zachowania należytej staranności w planowaniu i realizacji działań.

czytaj więcej