Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Program Partnerstwa
Co firmy mają wspólnego z aktywizmem? Jakie tematy cieszą się zainteresowaniem opinii publicznej? Czy warto zabierać głos w sprawach będących przedmiotem sporów? Odpowiedzi na te pytania zawiera najnowsza analiza tematyczna Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Publikacja zawiera wyniki badań oraz komentarze czołowych ekspertów i ekspertek w obszarze CSR i komunikacji.
Jak wynika z raportu przygotowanego przez CSR Europe w ramach projektu „Upskill 4 Future”, firmy i pracownicy nie są w pełni gotowi do cyfrowej i zielonej transformacji rynku pracy.
Na całym świecie światowi przywódcy i przywódczynie oraz działaczki i działacze na rzecz praw kobiet planowali obchodzić w 2020 rocznice kluczowych wydarzeń i momentów, które wzmocniły pozycję kobiet także w ujęciu prawa międzynarodowego, takich jak np. Deklarację Pekińską i Platformę Działania, przyjęte w 1995 r. Pandemia COVID-19 zniweczyła jednak te plany.
Katastrofy naturalne lub wywołane przez człowieka (44%), zanieczyszczenie powietrza (25%), zanikanie gatunków roślin i zwierząt (15%) to, w opinii respondentów badania świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski dot. zmian klimatu, najczęstsze zagrożenia, które mogą mieć miejsce w ich okolicy na skutek zmian klimatu. Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie 2020 r. dla Ministerstwa Klimatu i Środowiska.
Tylko niewielka część przedsiębiorstw – około 30% – dostarcza wystarczająco szczegółowych informacji na temat swojej polityki i ryzyk klimatycznych, które pozwalają zrozumieć ich rozwój, pozycję, wyniki i wpływ na środowisko.
Co czeka HR w 2021 roku? Według ekspertów/ek EY będą to przede wszystkim praca hybrydowa, mierzenie efektywności, weryfikacja polityki wynagrodzeń i świadczeń pozapłacowych.
W nadchodzących tygodniach zaprezentujemy mapy działań Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Stanowić one będą podsumowanie realizowanych inicjatyw w trakcie 20 lat istnienia organizacji. Mapy uwzględniają wywierany przez FOB wpływ na otoczenie oraz rozwój odpowiedzialności biznesu w Polsce.
Jak wynika z raportu organizacji Oxfam, koronakryzys ujawnił naszą zbiorową słabość i niezdolność naszej głęboko nierównej gospodarki do pracy dla wszystkich. Jednak pokazał nam również, jak ważne są działania rządu w celu ochrony naszego zdrowia i środków do życia. Polityka transformacyjna, która wydawała się nie do pomyślenia przed kryzysem, nagle okazała się możliwa.
Jak zauważają autorzy/ki raportu Investhink, czynniki środowiskowe odgrywają coraz większą rolę przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Głównym katalizatorem rosnącego znaczenia tych czynników są zmiany klimatyczne, które powodują, że zarówno kraje, jak i globalni zarządzający dostrzegają konieczność przekierowania większej części zasobów finansowych w stronę czystych technologii i spółek odpowiedzialnych środowiskowo.
Podręcznik „Klimatyczne ABC. Interdyscyplinarne podstawy współczesnej wiedzy o zmianie klimatu” powstał inicjatywy naukowców pracujących na Uniwersytecie Warszawskim i związanych z zespołem „UW dla Klimatu”.
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając „Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ustawienia i Polityka Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
Polityka Prywatności
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Analityka Google
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.