Wszystkie materiały (92 materiały)

Zaangażowanie społeczne

Jak zrobić odpowiedzialny prezent?

Jak zrobić odpowiedzialny prezent?

Artykuły eksperckie

Święta to czas prezentów. Nie tylko tych tradycyjnie dawanych i otrzymywanych w gronie rodzinnym, czy wśród znajomych. Prezenty świąteczne to także ważny z marketingowego punktu widzenia sposób na podtrzymanie i zaznaczenie wyjątkowości relacji z kluczowymi klientami, dostawcami i kontrahentami. Jest kilka sposobów na to, żeby rozsyłane prezenty nie stanowiły tylko wykonania budżetu marketingowego ku uciesze agencji reklamowych i ich podwykonawców nadrukowujących nasze logo na kolejnym ołówku, kubku, kalendarzu, długopisie, planerze, notatniku, czy lnianej torbie. Prezent świąteczny może być odpowiedzialny.

czytaj więcej

Debata: Biznes i fundacje – jak mądrze się wspierać

Multimedia

We wtorek 7 lutego w redakcji Pulsu Biznesu odbyła się debata z udziałem przedstawicieli biznesu, administracji i organizacji pozarządowych, poświęcona mądrej i skutecznej współpracy tych trzech podmiotów. Z ramienia Forum Odpowiedzialnego Biznesu w spotkaniu wzięła udział prezeska FOB Mirella Panek Owsiańska.

oglądaj
CSR w farmacji wciąż zostawia duże pole do popisu – wywiad

CSR w farmacji wciąż zostawia duże pole do popisu – wywiad

Artykuły eksperckie

Wywiad z Justyną Kozerą, wicedyrektorką Forum Odpowiedzialnego Biznesu, pochodzi z miesięcznika „Puls Farmacji” z dnia 21.12.2016.   Liczba firm podejmujących działania z obszaru CSR z roku na rok rośnie. Czy zaangażowanie społeczne firm jest wystarczające, czy jest tu jeszcze wiele do zrobienia? Kompleksowe podejście do społecznej i środowiskowej odpowiedzialności wpisane jest w strategię biznesową danej firmy…

czytaj więcej
SDGs a strategie CSR

SDGs a strategie CSR

Artykuły eksperckie

Przyjęte w 2015 roku przez ONZ Cele Zrównoważonego Rozwoju robią niemałe zamieszanie na „rynku CSR”. Dla wielu przedsiębiorstw nowe wytyczne to coś więcej niż uniwersalne cele o globalnym zasięgu czy też bliżej nieokreślone w czasie plany. To ważne elementy ich strategii biznesowej, a co za tym idzie – również strategii CSR.

czytaj więcej
Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa

Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa

Publikacje i badania CSRMinisterstwo Skarbu Państwa, Ministerstwo Sportu i Turystyki

Ministerstwo Skarbu Państwa i Ministerstwo Sportu i Turystyki opracowały dokument „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa”, który proponuje rozwiązania dla spółek SP planujących prowadzenie działań sponsoringowych. Dokument skierowany jest do organów spółek, w których Skarb Państwa w sposób bezpośredni i pośredni sprawuje władztwo korporacyjne. Stanowi wyraz oczekiwań Ministra Skarbu Państwa dotyczących prowadzenia działalności w tym obszarze.

czytaj więcej
Przedmiot obowiązkowy: działania edukacyjne

Przedmiot obowiązkowy: działania edukacyjne

Artykuły eksperckie

Artykuł pierwotnie ukazał się w dodatku Dziennik Gazeta Prawna Biznes, wydanym z okazji ogłoszenia Rankingu Odpowiedzialnych Firm 20.05.2016. Działania edukacyjne firm są nieodłącznym elementem aktywności firm odpowiedzialnych społecznie. Jeśli są powiązane z działalnością biznesową firmy, wówczas mogą stać się istotnym elementem strategii zrównoważonego rozwoju organizacji i wspierać zmiany społeczne w jej otoczeniu. Maja tez szanse…

czytaj więcej