Laureaci Pióra odpowiedzialności (25 materiałów)

Wszystkie obszary

Środowisko przyrodnicze jako niemy interesariusz społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa. Dobre praktyki biznesu w Polsce

Środowisko przyrodnicze jako niemy interesariusz społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa. Dobre praktyki biznesu w Polsce

Artykuły eksperckie

Tekst pierwotnie ukazał się na łamach „Logistyka Odzysku”, 1 kwietnia 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł ekspercki – media elektroniczne i drukowane”. Uzasadnienie: za wprowadzenie z powrotem do obiegu tematu środowiska naturalnego w gospodarce firm. Jury doceniło także szerokie ujęcie tematu i odniesienie się do praktyki firm.   Wstęp Ludzkość zaczęła rozumieć, że środowiska przyrodniczego nie można traktować…

czytaj więcej
Czy empatia w biznesie to science-fiction?

Czy empatia w biznesie to science-fiction?

Artykuły eksperckie

Tekst pierwotnie ukazał się na „Be Navigator”, 17 listopada 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył nagrodę główną w kategorii „artykuł prasowy – media elektroniczne”. Uzasadnienie: za kreatywne podejście do tematu CSR. Autorka umiejętnie ukazała różnice między biznesem społecznie odpowiedzialnym a biznesem „as usual”. W zwięzły sposób ujęła kluczowe treści.   „Empatia – osobliwe, obosieczne ubezpieczenie społeczne.” „Blade Runner….

czytaj więcej
To tylko biznes

To tylko biznes

Artykuły eksperckie

Tekst pierwotnie ukazał się na łamach „My Company Polska”, 1 listopada 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media drukowane”. Uzasadnienie: Za rzetelne i porządkujące ujęcie tematu społecznej odpowiedzialności biznesu, a także przypomnienie tezy, że gwarancją CSR jest strategia zarządzania.   Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR, nie jest – wbrew temu, co sądzi…

czytaj więcej
Pracodawcy Lodołamacze 2015 w Pomorskiem

Pracodawcy Lodołamacze 2015 w Pomorskiem

Artykuły eksperckie

Tekst pierwotnie ukazał się na netka.gda.pl, 9 września 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media elektroniczne”. Uzasadnienie: Za konsekwentne podejmowanie tematu społecznie odpowiedzialnego biznesu na łamach lokalnej prasy, na Pomorzu, w tym także w wyróżnionym artykule.   Istnieją na świecie osoby, firmy, instytucje, angażujące się w rozwiązywanie problemów niepełnosprawnych. Tworząc coraz lepsze warunki pracy i prowadząc…

czytaj więcej
Polskie marki brzmią obco

Polskie marki brzmią obco

Artykuły eksperckie

Tekst pierwotnie ukazał się na łamach „Pulsu Biznesu”, 1 czerwca 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media drukowane”. Uzasadnienie: za próbę przywrócenia dyskusji o umiejętnym brandingu na krajowym i europejskim rynku, tego jak budować pozycję marki związaną z kulturą polskiego biznesu.   Marketing: Wielu polskim firmom nie zależy na akcentowaniu swojego pochodzenia, które ukrywają…

czytaj więcej
O dialogu z pracownikami „po polsku”

O dialogu z pracownikami „po polsku”

Artykuły eksperckie

31 proc. respondentów w sondażu przeprowadzonym przez nas w lutym 2014 r. na reprezentatywnej próbie dorosłych osób pracujących z całej Polski (1008 osób) odpowiedziało, że zatrudniające ich organizacje często monitorują poziom satysfakcji i za­angażowania pracowników za pomocą badań opinii pracowniczej. Nieco mniej, bo 25 proc., respondentów stwierdzało, że prowadzone badania często wpływają na zmianę działań kierownictwa firmy. Oznaczałoby to, że ponad 80 proc. osób biorących udział w ankietach pracowniczych ma poczucie pozostawania w rzeczywistym dialogu z pracodawcą dzięki takiej właśnie formie komunikacji, a mimo to jest ona rzadko stosowana.

czytaj więcej
CSR nie umarł ale wymaga redefinicji

CSR nie umarł ale wymaga redefinicji

Artykuły eksperckie

Po dekadzie zaawansowanych działań w zakresie odpowiedzialności biznesu przedsiębiorstwa dostrzegają mielizny tradycyjnego pojmowania CSR. Odpowiedzialność społeczna firm spełnia swoją rolę – ale żeby prowadziła do lepszego rozwiązywania problemów społecznych, potrzebna jest zmiana podejścia na bardziej strategiczne.

czytaj więcej