Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Konkurs dla dziennikarzy „Pióro odpowiedzialności” ma na celu propagowanie w mediach idei społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), a także zwiększenie zainteresowania dziennikarzy tematyką CSR oraz podnoszenie ich wiedzy i kompetencji w tym zakresie. W roku 2012 odbyła się 2. edycja konkursu.
W kategorii „Internet” Jury postanowiło nie przyznawać nagrody głównej i wręczyć wyróżnienie Michałowi Dobrołowiczowi za tekst „Wolontariat pracowniczy w Warszawie„, który ukazał się na stronie internetowej Radia Kolor.
W kategorii „Prasa” przyznano cztery wyróżnienia: Katarzynie Bachnik za tekst „Rewolucja w CSR (wywiad z W. Visserem)”, który ukazał się w Harvard Business Review Polska; Piotrowi Ślusarskiemu za tekst „Zielona marchewka„, który ukazał się w magazynie Press; oraz Kazimierzowi Żurkowi za tekst „Raport THINKTANK: Wolontariat pracowniczy w Polsce. W czym pomaga firmom i pracownikom”, który ukazał się w magazynie THINKTANK. Nagrodę główną przyznano Katarzynie Jędrzejewskiej za tekst „Raport CSR (Milczący interesariusz)„, który ukazał się w magazynie Brief.
Wyboru zwycięskich artykułów spośród 67 nadesłanych zgłoszeń dokonało Jury w składzie: Michał Kobosko, redaktor naczelny Wprost, dr Magdalena Krukowska, dziennikarka Forbes, zeszłoroczna laureatka konkursu, Adam Leszczyński, redaktor Gazety Wyborczej, prof. Maciej Mrozowski, Uniwersytet Warszawski oraz Mirella Panek-Owsiańska, Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Laureaci zostali nagrodzeni 29 marca w trakcie Targów CSR w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Statuetkę za nagrodę główną wykonali podopieczni Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Społecznej „Być Razem”.
Uczestnikami Konkursu mogli być profesjonalni dziennikarze prasowi. Do Konkursu można było nadsyłać artykuły prasowe opublikowane w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2011 r. w kategoriach:
Do Konkursu można było nadsyłać nieograniczoną ilość artykułów tematyką związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu opublikowanych w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2011 r.
Przyjmowanie zgłoszeń zakończyliśmy 2 marca 2012 r.
Prace konkursowe mogły być zgłaszane przez samego autora tekstu, zespoły redakcyjne, organizacje pozarządowe lub firmy.
Zgłoszenie obejmuje wypełniony formularz zgłoszeniowy dostępny w formie elektronicznej oraz skan artykułu prasowego (PDF) lub internetowego (printscreen i PDF) z podaniem daty publikacji i numeru pisma/portalu, w którym został opublikowany.
Przyjmujemy prace jedynie w języku polskim.
Wyboru laureatów Konkursu dokonało Jury Konkursu w składzie:
Nagrodami w Konkursie są dyplomy oraz statuetka konkursu. Organizator może przyznać wyróżnienia w konkursie. Uroczyste wręczenie nagród nastąpiło 29 marca 2012 r. podczas Targów CSR.