Unilever

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów żywnościowych, środków czystości oraz środków do higieny osobistej i pielęgnacji ciała, który prowadzi sprzedaż ok.400 marek na terenie 190 krajów, docierając do 2,5 miliardów konsumentów dziennie. Zatrudnia 169 000 pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2016 r. wyniosły 52,7 mld. euro. Ponad połowę obszaru działań firmy stanowią rynki rozwijające się i wschodzące (57%). Unilever produkuje ponad 400 marek obecnych na całym świecie, w tym Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann’s, Lipton, Wall’s, PG Tips, Ben & Jerry’s, Magnum i Lynx.

Plan Unilever „Życie w sposób zrównoważony” zakłada:

• Pomoc ponad miliardowi ludzi w podjęciu działań mających na celu poprawę stanu ich zdrowia i samopoczucia do roku 2020;
• Zmniejszenie o połowę wpływu wytwarzanych produktów na środowisko do roku 2030;
• Poprawę sytuacji ekonomicznej milionów ludzi do 2020 r.
• USLP tworzy wartość, napędzając wzrost i zaufanie, eliminując koszty i zmniejszając ryzyko. Marki, wspierające zrównoważone życie rosną o 46% szybciej niż reszta działalności i zapewniły 70% wzrostu firmy w 2017 roku.

Firma Unilever została uznana za lidera w branży, w rankingu Dow Jones Sustainability Index w 2018 r. W zestawieniu FTSE4Good Index firma osiągnęła maksymalną ocenę 5 w obszarze środowiska naturalnego. Po raz siódmy z rzędu znalazła się także w ścisłej czołówce w edycji 2017 badania Sustainability Leaders przeprowadzanego przez GlobeScan/SustainAbility. Firma Unilever otrzymała cztery oceny A w zakresie zmian klimatycznych, wody, lasów i zaangażowania dostawcy w raporcie Global Supply Chain z 2018 roku. Unilever zdeklarował, że do 2030 r. zredukuje do zera poziom emisji dwutlenku węgla i będzie produkował własną energię. Dodatkowo firma zagwarantowała, że do 2025 roku, 100% opakowań z tworzyw sztucznych będzie w pełni nadających się do ponownego użycia, recyklingu lub do kompostowania.
Więcej informacji na stronie: https://www.unilever.pl/sustainable-living/