Grupa PZU

Grupa Kapitałowa Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń jest największą instytucją finansową w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Na jej czele stoi PZU, którego tradycje sięgają 1803 roku, kiedy powstało pierwsze na ziemiach polskich towarzystwo ubezpieczeniowe. Od 2010 roku spółka PZU jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie – od debiutu – znajduje się w czołówce najwyżej wycenianych i najbardziej płynnych spółek.

Grupa PZU zarządza ponad 300 mld zł aktywów, świadcząc usługi w pięciu krajach. Badania znajomości marki potwierdzają, że PZU jest najbardziej rozpoznawalną marką w Polsce (spontaniczna rozpoznawalność marki PZU to 88%, wspomagana – 100%). Spółki Grupy są aktywne nie tylko w ubezpieczeniach na życie i majątkowych, ale także w obszarze produktów inwestycyjnych, emerytalnych, ochrony zdrowia i bankowości. W ramach partnerstw strategicznych współpracują z liderami różnych branż, tworząc produkty przeznaczone dla ich klientów. Na przykład współpracując z firmami z branży telekomunikacyjnej i energetycznej PZU oferuje ubezpieczenia sprzętu elektronicznego oraz usługi assistance dla klientów indywidualnych oraz przedsiębiorstw. Dodatkowo, w ramach partnerstw strategicznych w 2018 roku Grupa rozpoczęła współpracę z LOT oraz Allegro.

Strategiczną ambicją Grupy jest nowe podejście do budowania relacji z klientem, które będzie skutkować integracją wszystkich obszarów działalności wokół klienta. Dzięki temu możliwe będzie dostarczanie produktów i usług dobrze dopasowanych do potrzeb klienta, w odpowiednim dla niego miejscu i czasie oraz kompleksowe reagowanie na inne jego potrzeby. Wsparciem tego procesu jest wykorzystanie narzędzi bazujących na sztucznej inteligencji, big data i rozwiązaniach mobilnych, które przyczynią się do budowy trwałej przewagi technologicznej, w zakresie zintegrowanej obsługi klienta.

PZU jest organizacją działającą na dużą skalę, świadomą swojego dużego wpływu społecznego oraz rosnących oczekiwań różnych interesariuszy, w tym m.in. klientów, pracowników, inwestorów, partnerów, ekspertów branżowych, otoczenia społecznego, szeregu instytucji i organizacji. Dlatego też, zarządzanie relacjami z interesariuszami i ich wpływem na otoczenie biznesowe realizowane jest w sposób świadomy i zrównoważony. PZU jest spółką otwartą na oczekiwania społeczne. W realizowanych działaniach dąży do kreowania trendów i konstruowania rozwiązań biznesowych w odpowiedzialny sposób. Angażuje się również w działania na rzecz społeczności lokalnych, w których funkcjonują klienci i pracownicy Grupy. Zrównoważone zarządzanie dla Grupy PZU to świadomy wybór prowadzenia biznesu, który pozwala budować długoterminową wartość firmy w etyczny i transparentny sposób, uwzględniający potrzeby i oczekiwania interesariuszy.

Więcej informacji

Informacje od Partnera

16 grudnia 2019

Jak biznes działa na rzecz pokoju? Trwają zgłoszenia dobrych praktyk

Firmy, które realizują praktyki wspierające budowanie inkluzywnych i sprawiedliwych społeczeństw, mogą zgłaszać swoje działania do Raportu “Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki”. Artykuł powstał w ramach cyklu materiałów, przygotowanego w oparciu o popularny podział SDGs na 5 obszarów: People-Planet-Prosperity-Peace-Partnership….

21 listopada 2019

Akcja PZU na rzecz bezpieczeństwa – odblaski dla pieszych

PZU będzie rozdawać pieszym w całej Polsce światełka odblaskowe z migającą lampką, by chronić ich przed wypadkami na drodze.

28 października 2019

Pionierski projekt Grupy PZU „Opaska życia”

Grupa PZU we współpracy z Ministerstwem Zdrowia uruchamia pionierski projekt „Opaska życia”. To nowa odsłona ogłoszonej w czerwcu społecznej strategii PZU #10latdluzej. Wraz z nowoczesnym systemem ratunkowym PZU GO, automatycznie wzywającym pomoc w razie wypadku samochodu, „opaska życia” jest kolejną wprowadzaną przez PZU innowacją techniczną, która ma wspomagać ratowanie ludzkiego życia.

Zobacz wszystkie wiadomości od PZU »