Jeronimo Martins Polska

Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki – największej sieci detalicznej w Polsce, mającej (na koniec I połowy 2020 r.) 3031 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od 25 lat. W 2019 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 93 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając około 70 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Wartość inwestycji Grupy Jeronimo Martins w Polsce od 1995 r. to ponad 14 mld zł.

Zrównoważony rozwój, zarówno całej Grupy Jeronimo Martins, jak i sieci Biedronka, opiera się na pięciu filarach:

  1. Promocja zdrowych nawyków żywieniowych
  2. Zrównoważony łańcuch dostaw
  3. Poszanowanie środowiska naturalnego
  4. Wspieranie lokalnych społeczności
  5. Bycie godnym zaufania pracodawcą

W ramach każdego z tych filarów mamy wyznaczone jasne priorytety i zobowiązania. Zależy nam, aby nasze działania były mierzalne – co trzy lata stawiamy sobie konkretne cele dotyczące naszej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu: co chcemy osiągnąć i co chcemy zmienić.

Wyczerpujący opis działalności w ramach 5 filarów odpowiedzialności Jeronimo Martins Polska i poszczególne priorytety w każdym z nich dostępne są w raporcie zrównoważonego rozwoju sieci Biedronka, a także na stronie: csr.biedronka.pl