IKEA

IKEA Retail Polska

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. IKEA oferuje funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Firma prowadzi swoją działalność zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, realizując strategię People & Planet Positive. Trzy najistotniejsze obszary określone w strategii dotyczą zdrowego i zrównoważonego życie, gospodarki o obiegu zamkniętym i ochrony klimatu oraz sprawiedliwego i równego traktowania.
Ambicją IKEA jest by do 2030 r. 100 proc. wykorzystywanych materiałów było odnawialnych lub pochodzących z recyklingu materiałowego. W 2018 r. IKEA zrobiła istotny krok w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym, przedstawiając dziewięć zasad „Circular Design”, zgodnie z którymi wszystkie nowe produkty będą projektowane w taki sposób, by można je było ponownie wykorzystać, naprawić, przetworzyć lub odsprzedać.

Kolejnym globalnym celem IKEA jest osiągnięcie wykorzystania w 100 proc. energii odnawialnej w całym łańcuchu wartości. W Polsce za sprawą 80 turbin wiatrowych należących do IKEA, firma już dzisiaj produkuje więcej energii elektrycznej niż zużywa na potrzeby własne, całkowicie neutralizując tym samym swój ślad węglowy. IKEA poprzez oferowane produkty i rozwiązania chce inspirować i umożliwiać bardziej zrównoważone życie w domu. Zachęca także klientów do korzystania z energii odnawialnej. Od 2017 roku na polskim rynku dostępne są kompleksowe instalacje fotowoltaiczne dla gospodarstw domowych.

W Polsce znajduje się obecnie jedenaście sklepów IKEA oraz kilka innych stacjonarnych punktów spotkań z klientem, m.in. Punkty Odbioru Zamówień. W roku finansowym 2018 polskie sklepy IKEA odnotowały 29 mln odwiedzin, a strona IKEA.pl ponad 97 mln wizyt.

Polska jest drugim, zaraz po Chinach, największym producentem mebli IKEA na świecie. Jest to możliwe dzięki 20 fabrykom własnym IKEA Industry w Polsce oraz prawie 80 dostawcom zewnętrznym, z którymi współpracuje IKEA Range & Supply. Wśród mebli produkowanych w Polsce znajdują się najbardziej popularne na świecie serie IKEA, takie jak m.in.: LACK, HEMNES, KALLAX, PAX czy EKET.

Więcej informacji na stronie.

Informacje od Partnera

2 stycznia 2020

Wzrost gospodarczy a zrównoważony rozwój. Trwają zgłoszenia dobrych praktyk CSR

Piąty i zarazem ostatni tekst z cyklu artykułów prezentujących SDGs w kontekście dobrych praktyk, dotyczy działań na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarki. Uwzględnienie jego różnych wymiarów, w tym m.in. infrastrukturalnego, informatycznego, energetycznego czy społecznego, zostało określone w założeniach Agendy 2030. Jeszcze…

14 grudnia 2019

Święta wśród ludzi, nie wśród mebli. IKEA zwraca uwagę na problem samotności wśród seniorów

Stylowa lampa, wygodne krzesło, gustowny talerz. Dla pani Zofii to jedyni towarzysze śniadań, obiadów i kolacji codziennie od czterech lat. Starsze osoby często mierzą się z samotnością, którą w Święta odczuwają szczególnie dotkliwie. 10 grudnia br. startuje nowa kampania „Święta wśród ludzi, nie wśród mebli”, w której IKEA wraz ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich oraz Federacją Polskich Banków Żywności, zwraca uwagę na problem samotności wśród seniorów.

9 grudnia 2019

IKEA Gdańsk bez jednorazowego plastiku

IKEA, w ramach swojej Strategii Zrównoważonego Rozwoju zobowiązała się wycofać plastikowe produkty jednorazowego użytku ze wszystkich sklepów i restauracji. IKEA w Gdańsku to druga lokalizacja, po IKEA w centrum handlowym Blue City w Warszawie, która wcześniej niż zakładano, wyeliminowała te produkty ze swojej oferty. Gdański sklep przyłączył się również do inicjatywy realizowanej przez miasto – „Gdańsk bez plastiku”.

Zobacz wszystkie wiadomości od IKEA »