Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Allegro.pl zostało założone w 1999 roku w Poznaniu i dziś jest najbardziej rozpoznawalną marką e-commerce w Polsce (źródło: Gemius). Z platformy korzysta około 13 mln aktywnych kupujących, którzy mieli dostęp do ofert ponad 128 tys. sprzedawców (dane na koniec 2020 r.). Allegro.pl przyciąga średnio 21 mln internautów miesięcznie, co odpowiada 66% mieszkańców Polski w wieku minimum 16 lat oraz 78% wszystkich użytkowników Internetu w Polsce. Jest to jeden ze 100 największych serwisów internetowych na świecie pod względem miesięcznej liczby odwiedzin (źródło: SimilarWeb). Za pośrednictwem należącej do Grupy platformy e-commerce sprzedawcy oferują towary w wielu kategoriach takich jak: motoryzacja, dom i ogród, książki, multimedia, kolekcje i sztuka, moda i obuwie, elektronika, produkty dla dzieci, zdrowie i uroda, sport i turystyka oraz supermarket. Na platformie e-commerce Grupy sprzedawcy oferują kupującym przede wszystkim nowe produkty w modelu biznesowym business-to–consumer („B2C”). Handel prowadzony w modelu consumer-to-consumer („C2C”) odbywa się w ramach Allegro Lokalnie.
Allegro, jako platforma handlowa, ma znaczący wpływ na polską gospodarkę i społeczeństwo. Poprzez inwestycje w badania i rozwój oraz technologie tworzymy efekt koła zamachowego, którego skala oddziaływania znacznie wykracza poza nasz bezpośredni wkład. Innowacje i inicjatywy Allegro wzmacniają pozycję i rozwój klientów, sprzedawców, a także partnerów biznesowych.
Strategia zrównoważonego rozwoju Allegro na lata 2020-2023 jest uaktualnionym podejściem firmy do kwestii odpowiedzialności, szczególnie w obszarze środowiska. Allegro przedstawiło ambitne cele i dąży do osiągnięcia jak najlepszych wyników jako odpowiedź na wyzwania społeczne, gospodarcze i środowiskowe oraz Cele Zrównoważonego Rozwoju.
Wśród strategicznych inicjatyw, które Allegro wprowadza i rozwija są m.in. eksponowanie i promowanie produktów opartych o zrównoważony rozwój, wspieranie klientów w zmniejszeniu śladu węglowego podczas dostawy produktów, wspieranie sprzedawców w zrównoważonym wzroście, edukowanie przyszłych i obecnych przedsiębiorców, wspieranie edukacji i rozwoju umiejętności młodych, współpraca z lokalnymi społecznościami, zarządzanie firmą odpowiedzialnie i rozwijanie działań zgodnie ze zrównoważonym rozwojem, a także wspieranie rozwoju zawodowego i osobistego pracowników w równościowym środowisku pracy.
Działalność społeczna Allegro obejmuje edukację technologiczną, w tym edukację dzieci i młodzieży, działalność charytatywną oraz zaangażowanie pracowników w działalność społeczną.
Fundacja Allegro All For Planet powstała w 2008 roku, aby podnosić świadomość ekologiczną Polaków i promować zachowania przyjazne środowisku. Jej celem jest łączenie ekologii i zrównoważonego transportu z technologią. Od samych początków Allegro wspiera Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy w ramach charytatywnych aukcji na platformie. Charytatywni.Allegro.pl to wirtualna przestrzeń, gdzie każda organizacja pożytku publicznego może prowadzić zbiórkę środków na ważne dla siebie cele społeczne, bez żadnych opłat czy prowizji. Allegro dostarcza niezbędne rozwiązania technologiczne oraz angażuje się w wybrane akcje w roli partnera. Klienci Allegro chcący wesprzeć osobę lub inicjatywę mogą zarówno wystawiać własne przedmioty na wybrany cel zbiórki, jak i kupować wyjątkowe rzeczy na aukcjach charytatywnych.
Wsparcie charytatywne Allegro jest szczególnie widoczne podczas pandemii COVID-19, od samego jej początku firma zainicjowała szereg działań mających na celu walkę z jej negatywnymi skutkami. Wartość wsparcia w 2020 roku wyniosła blisko 490 mln zł. O działaniach podjętych przez firmę można przeczytać tutaj >>
Allegro jest członkiem UN Global Compact, a także sygnatariuszem Partnerstwa na rzecz realizacji Agendy 2030 w ramach Krajowego Forum Interesariuszy Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii. Kultura etyczna firmy została doceniona tytułem Etycznej firmy 2020.
Więcej o CSR w Allegro można znaleźć w raporcie dostępnym tutaj >>
Dziś mieliśmy przyjemność poprowadzić zajęcia o #zarządzanieróżnorodnością i inkluzji dla słuchaczy/ek studiów podyplomowych @SGHWarsaw "Zrównoważony rozwój i odpowiedzialne zarządzanie w cyfrowej rzeczywistości", których jesteśmy partnerem. Dziękujemy za zaproszenie i dyskusję!
"We need to change the rules of business altogether, and get everybody on board...at the end of the day, we're going to have to change the accounting rules." Read the full interview with our CEO @MPB_WBCSD in @FortuneMagazine: https://fortune.com/2021/03/26/business-climate-change-capitalism-world-business-council/
"It is time to transform, it is time to think systems, it is time to create true value, now. I count on you to join us on the decisive journey of our generation." — @MPB_WBCSD, President & CEO @WBCSD #TimeToTransform #Vision2050 https://www.wbcsd.org/Overview/News-Insights/Insights-from-the-CEO/It-is-time-to-transform
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając „Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ustawienia i Polityka Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
Polityka Prywatności
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Analityka Google
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.