Aflofarm Farmacja Polska

Aflofarm to dynamicznie rozwijająca się polska firma, działającą w sektorze ochrony zdrowia już od trzydziestu lat. Aktualnie jest jedną z wiodących firm farmaceutycznych na polskim rynku oraz liderem w segmencie produktów bez recepty, z takimi markami jak: Neosine, Pulneo, Desmoxan, Diohespan, Opokan, Inventum. Firma prowadzi intensywne działania, mające na celu rozwój w zakresie produktów leczniczych (OTC i Rp), wyrobów medycznych, suplementów diety i kosmetyków. W trosce o zdrowie, Aflofarm wdraża nowe rozwiązania terapeutyczne, dopasowane do potrzeb pacjentów. Poza ciągłym umacnianiem pozycji rynkowej w Polsce, Aflofarm intensywnie rozwija się także na rynkach zagranicznych. Obecnie produkty firmy można kupić w 30 krajach na całym świecie.

Aflofarm Farmacja Polska prowadzi działania z zakresu odpowiedzialnego biznesu za pośrednictwem dwóch fundacji, które zostały założone z inicjatywy firmy: lokalnej – „My Kochamy Pabianice” oraz ogólnopolskiej „Fundacji Aflofarm”. Tylko w 2017 roku firma wraz z fundacjami przeznaczyła na działania CSR-owe ponad 1 mln zł.

Fundacja Aflofarm, założona w styczniu 2017 roku, za naczelny cel przyjęła promocję profilaktyki prozdrowotnej i zdrowego trybu życia, a także popularyzację wiedzy z zakresu farmacji i medycyny. Dodatkowo fundacja wspiera finansowo akcje społeczne i kulturalne. W dalszych planach działań Fundacja chce wspierać edukację m.in. poprzez finansowanie badań z zakresu nauk farmacji i medycyny.

Fundacja obecnie jest w trakcie prowadzenia pierwszej ogólnopolskiej kampanii społecznej o tematyce antynikotynowej „Nie spal się na starcie”, która skierowana jest do młodzieży. W ramach kampanii powstał film edukacyjny, który miał swoją premierę podczas pokazu kinowego dla uczniów w kinie Atlantic w Warszawie. Film został także wysłany wraz z materiałami edukacyjnymi do wszystkich szkół podstawowych i gimnazjalnych w Polsce. W ramach kampanii odbyły się także prelekcje edukacyjne w szkołach oraz powstał spot promujący akcję. Kampania już w pierwszym miesiącu odniosła duży sukces. Informacje na jej temat zostały udostępnione przez największe media w Polsce. Spot promocyjny był emitowany we wszystkich stacjach telewizyjnych w kraju, a w ciągu pierwszych tygodni od premiery obejrzało go ponad pół miliona użytkowników w Internecie. Szczegółowe informacje na temat kampanii dostępne są pod adresem www.niespalsienastarcie.pl. Patronat nad kampanią objął Minister Edukacji Narodowej, Narodowy Instytut Zdrowia w Warszawie, Centrum Onkologii w Warszawie i Państwowa Inspekcja Sanitarna.

W ramach działalności fundacji „My Kochamy Pabianice”, która działa na terenie miasta Pabianic i okolic, firma dba o lokalne społeczności i od lat wspiera placówki medyczne oraz wydarzenia kulturalne i sportowe. W 2016 roku fundacja sfinansowała m.in. zakup lasera holmowego na rzecz Pabianickiego Centrum Medycznego oraz przekazała środki wspierające modernizację kliniki Pediatrii, Immunologii i Nefrologii w Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi. W 2017 roku Fundacja przekazała na Oddział Intensywnej Terapii szpitala Pabianickie Centrum Medyczne sprzęt o wartości ponad pół miliona złotych. Firma zadbała także o renowację Parku Słowackiego – jednego z największych parków w Pabianicach. Więcej informacji na temat działalności Fundacji „My Kochamy Pabianice” znajduje się na jej oficjalnej stronie internetowej pod adresem www.mykochamypabianice.pl.

Wsparcie pracowników

Aflofarm intensywnie dba o profilaktykę zdrowotną oraz o aktywny tryb życia swoich pracowników. Drużyna sportowa Aflofarm Active Team zrzesza fanów kilku dyscyplin sportowych, takich jak bieganie, piłka nożna, piłka siatkowa, kolarstwo czy kręgle. W ramach działalności Aflofarm Active Teamu pracownicy mogą brać udział w treningach, a także zawodach, gdzie koszt udziału pokrywa firma. Dodatkowo organizowane są wewnętrzne turnieje sportowe, takie jak Aflofarm Football Cup – zawody piłki nożnej czy Aflobowling – zawody gry w kręgle.

W 2018 r. firma rozpoczęła wewnętrzną akcję charytatywną „Biegniemy Po-Moc!”, w ramach której za każdy przebiegnięty kilometr przez pracowników, zarząd zadeklarował przekazanie 3 zł na wybrany cel charytatywny (w tym roku środki zostaną przekazane na leczenie dzieci pracowników).

Firma dba także o profilaktykę zdrowotną pracowników. We wrześniu 2017 roku pracownice firmy miały okazję skorzystać z kursu samobadania w ramach programu profilaktyki i wczesnego wykrywania raka piersi. Zarząd firmy ufundował też wszystkim palącym pracownikom możliwość uczestnictwa w programie antynikotynowym, prowadzonym przez Poradnię Leczenia Uzależnień w Pabianicach.

W myśl hasła „Po Stronie Zdrowia” firma wspiera także inne działania o charakterze prozdrowotnym. Wraz z lokalnym klubem fitness regularnie organizuje zbiórki krwi wspólnie z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa. Dba także o edukację farmaceutów poprzez realizację konferencji szkoleniowych. Wspiera też środowisko naukowe, w tym m.in. inicjatywy realizowane przez Uniwersytet Medyczny w Łodzi.

Więcej informacji na temat firmy można znaleźć pod adresem www.aflofarm.com.pl

Więcej informacji o działaniach CSR firmy na stronie www.aflofarm.com.pl/pl/csr/