#NiePrzepraszamZa – akcja społeczna Sukces Pisany Szminką

18 kwietnia 2019

8 marca, w Dzień Kobiet, ruszyła kampania Fundacji Sukces Pisany Szminką #NiePrzepraszamZa. Skierowana do przedstawicielek płci pięknej akcja przede wszystkim ma być impulsem do tego, by kobiety nabrały pewności siebie i uwierzyły w swoje możliwości. Kampania ma wywołać dyskusję na temat tego, za co tak naprawdę w dzisiejszym świecie kobiety NIE powinny przepraszać. Partnerami akcji są Sygnatariusze Karty Różnorodności – BNP Paribas i Coca-Cola Polska.

Okazuje się, że wiele Polek wciąż ma wycofaną, przepraszającą postawę. Kampania #NiePrzepraszamZa ma szansę to zmienić. Nie tylko zmusi panie do refleksji nad sobą, ale zachęci też do tego, aby informacją „za co nie będziemy przepraszać” podzielić się w mediach społecznościowych, docierając tym samym do ogromnej liczby innych kobiet. W związku z tym przygotowano także specjalną nakładkę do zdjęcia profilowego na Facebooku.

Partnerami akcji są Sygnatariusze Karty Różnorodności – BNP Paribas i Coca-Cola Polska.

– Słowo przepraszam zakorzeniło się w naszej kulturze tak głęboko, że zaczęło być nadużywane. Ciągle się z czegoś tłumaczymy, a to dlatego że na wczesnym etapie wychowywania wpaja się dziewczynkom zwroty grzecznościowe. Przepraszajmy wtedy, kiedy popełniliśmy błąd i nie stawiajmy sobie granic, to nasz wybór i mamy to tego prawo. Kobietom zdarza się przepraszać za to, że zostały dłużej na macierzyńskim bądź nie, czy też za to, że dłużej zostały w pracy czy nie zdążyły z obiadem. Przepraszając oczekujemy pewnego wybaczenia, chcemy wiedzieć że nic się nie stało. Stawia nas to w pozycji słabszych, dlatego chcę pokazać, że kobiety mają prawo wybierać co chcą. Chcę, by nasza akcja społeczna przyczyniła się w rozwoju poczucia naszych praw i pozycji. Dlatego właśnie zachęcam kobiety w Polsce, żeby zwróciły na to uwagę w swoich mediach społecznościowych, gdzie aktywizujemy dyskusję na ten temat. Aby miały odwagę powiedzieć co w życiu wybierają, bez potrzeby przepraszania za to – mówi Ola Legosz, pomysłodawczyni akcji #NiePrzepraszamZa i współzałożycielka Fundacji Sukces Pisany Szminką.

Przeprowadzone przez Fundację Sukces Pisany Szminką nowe badania pokazały jasno – największą barierą w rozwoju zawodowym kobiet i zakładaniu przez nie własnych firm jest ich brak pewności siebie.

Źródło: inf. pras.