#iloveyouhater. Firma Coca-Cola wspiera osoby LGBTQ+

25 czerwca 2019

#iloveyouhater, czyli nowa globalna kampania Sprite, dotyczy przejawów hejtu wobec różnych grup i indywidualności oraz dyskryminacji, szczególnie dyskryminacji osób ze środowisk LGBTQ+.

W ramach nowej globalnej kompanii „I love you hater” marka Sprite, należąca do portfolio firmy Coca-Cola, wprowadza limitowaną edycję puszki z logo w kolorach tęczy, symbolu równouprawnienia osób LGBTQ+. Kampania marki wspiera różnorodność, a nawet idzie o krok dalej – mówi o tym, czego może dotyczyć hejt i jaka postawa wobec hejtu ma sens. Slogany: „Trwa sezon hejterów” „Niech gadają. Żyj rześko”, które towarzyszą kampanii, to nie tylko diagnoza otoczenia, w którym żyjemy – ciągłego poddawania ludzi ocenom i eskalacji uprzedzeń, ale inspiracja do stawienia temu czoła i bycia tym, kim się chce.

Komunikacja kampanii opiera się na prawdziwych historiach osób i autentycznych, hejtujących komentarzach, z jakimi się spotykali. Dziś, gdy znają swoją wartość i potrafią zdystansować się do ataków, dzielą się swoim doświadczeniem z innymi. Bohaterami „I love you hater” na całym świecie zostali nie aktorzy, ale osoby, które same doświadczyły agresji ze względu na swoją odmienność, a mimo to spełniają swoje marzenia. Twarze kampanii to m.in. artyści, sportowcy, społecznicy – np. polski tancerz latynoamerykański, wytatuowana „rave girl”, mistrzyni olimpijska w pływaniu Rocio Velazquez, surferka Liz Romer ze Szwecji, czy zawodniczki damskiej drużyny piłkarskiej CE Sant Gabriel z Barcelony. Wszyscy oni zetknęli się z krytyką dotyczącą różnych aspektów ich życia, np. cech fizycznych, niestandardowego hobby czy orientacji seksualnej. I wszyscy pokazują, że można i warto robić to, co się kocha, podążać za swoją pasją i być wiernym sobie, niezależnie od ocen. Bohaterowie kampanii dają prostą radę: hejt rodzi hejt, walcz z nim miłością. Stąd przekaz, wstukiwany w odpowiedzi na komentarze hejterów: #iloveyouhater.

1/4 wszystkiego hejtu w Polsce dotyczy osób homoseksualnych, a z hejtem spotyka się większość osób ze środowisk LGBTQ+. Symboliczny gest marki to wyraz wsparcia dla społeczności LGBTQ+ w walce o rozwój wartości takich jak równość, tolerancja i różnorodność. Tęczowa puszka zadebiutowała  podczas samplingu, 8 czerwca na Paradzie Równości w Warszawie. Pojawiła się też na lokalnych paradach równości w Poznaniu, Kielcach, Katowicach i Wrocławiu. W ramach akcji firma wspólnie z Fundacją Wolontariat Równości utworzyła grant dla lokalnych parad, by wesprzeć ich organizację w innych miastach w Polsce. Razem z Grupą Stonewall marka przygotowuje specjalny projekt edukacyjny na okres wakacyjny.

Spot reklamowy:

Źródło: mat. pras.