Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Realizując cel konkursu, uczestnicy mogą korzystać z rozmaitych technologii, w tym: sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, blockchainu, rozszerzonej lub wirtualnej rzeczywistości oraz internetu rzeczy. Trzy najlepsze inicjatywy zakwalifikują się do projektu pilotażowego realizowanego z udziałem Santander. W komisji konkursu zasiądą przedstawiciele UEFA, CONMEBOL oraz LaLiga, a ponadto znane osoby ze świata sportu, np. Ronaldo Nazário.
Grupa Santander i Global Sports Innovation Center zapraszają do udziału w konkursie FootballCan 2041 – konkurs na innowacyjne rozwiązania mające na celu poprawę inkluzywności, różnorodności i zrównoważonego rozwoju w piłce nożnej. Inicjatywa wpisuje się w strategię Grupy Santander wywierania pozytywnego wpływu na społeczeństwo przez piłkę nożną.
Celem konkursu jest wyłonienie najbardziej interesujących rozwiązań technologicznych, które:
– Wielu z nas, niezależnie od tego, czy jesteśmy kibicami tego sportu, czy nie, wierzy w to, że futbol może być motorem napędowym pozytywnych zmian w naszym życiu. W Santander tego typu inicjatywy wpasowujące się w cele banku w zakresie poprawy różnorodności, inkluzywności i zrównoważonego rozwoju za pośrednictwem tego pięknego sportu prowadzimy pod egidą programu FootballCan – komentuje Juan Manuel Cendoya, wiceprzewodniczący Santander oraz szef ds. Komunikacji, marketingu korporacyjnego i badań w Grupie Santander.
– Chętnie współpracujemy z innowacyjnymi firmami i organizacjami, które przyczyniają się do rozwoju digitalizacji sportu. W ramach tej inicjatywy możemy wesprzeć Grupę Santander w realizacji kluczowych celów strategicznych banku, oferując trzem zwycięskim firmom członkostwo w GSIC oraz wszystkie korzyści jakie się z tym wiążą, w tym dostęp do naszej sieci kontaktów, ekspertów i ambasadorów oraz udział w działaniach wspierających realizację projektu pilotażowego z Santander. – mówi Iris Córdoba, menedżer generalny GSIC.
Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, blockchain, rozszerzona lub wirtualna rzeczywistość oraz internet rzeczy to przykładowe technologie, jakie uczestnicy konkursu mogą wykorzystać w swoich propozycjach inicjatyw lub rozwiązań technologicznych poprawiających życie w trzech obszarach:
Patronując temu konkursowi, Grupa Santander chce pozostawić trwały ślad w historii futbolu, stawiając jednocześnie kolejny krok na drodze ku realizacji strategii promowania innowacji i transformacji cyfrowej w futbolu za pośrednictwem inicjatyw korzystnych dla środowiska sportowego oraz społeczeństwa.
Konkurs dla startupów
Po zamknięciu etapu zgłoszeń, 18 kwietnia, panel ekspertów z Santander, GSIC i Microsoft wybierze 30 najlepszych start-upów, które następnie przedstawią swoje projekty w trybie online. W kolejnym etapie, pod koniec kwietnia, wyłonionych zostanie 10 finalistów, którzy wezmą udział w wielkim finale konkursu w maju br. Jury składające się z przedstawicieli UEFA i LaLiga oraz znanych osobistości ze świata sportu, takich jak Ronaldo Nazário, wybierze trzy firmy, które zrealizują projekt pilotażowy we współpracy z Santander.
Więcej informacji znaleźć można tutaj >>
źródło: mat. pras.