Carrefour wprowadza „ciche godziny” do sklepów w Warszawie

6 września 2019

Z myślą o zwiększeniu komfortu klientów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz nadwrażliwością sensoryczną, Carrefour Polska wprowadza „ciche godziny” do wybranych sklepów w Warszawie. Rozwiązanie wypracowane przy współpracy z fundacjami: SYNAPSIS oraz Kultury bez Barier będzie testowane od 2 września.

W sklepach objętych testami akcji, od poniedziałku do soboty, na 60 minut zostaną przygaszone światła, wyłączona muzyka oraz przestaną być nadawane komunikaty głosowe. Zwolni się też tempo obsługi klientów na linii kas.

„Ciche godziny” będą odbywały się codziennie między 15:00 a 16:00. Testy akcji były prowadzone przy współpracy z dwiema warszawskimi fundacjami specjalizującymi się w dbaniu o osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z nadwrażliwością sensoryczną: Fundacją SYNAPSIS i Fundacją Kultury bez Barier, w dwóch popularnych hipermarketach Carrefour: w Galerii Północnej (ul. Światowida 17) oraz w Galerii Mokotów (ul. Wołoska 12).

– Komfort zakupów i dostępność naszych sklepów dla wszystkich klientów jest dla nas bardzo ważna. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie „cichych godzin” w wybranych sklepach. Poprzez testy w dwóch sklepach w Warszawie chcemy wypracować jak najbardziej optymalny model tej inicjatywy dla klientów z nadwrażliwością sensoryczną. Mamy nadzieję, że to rozwiązanie spotka się z pozytywnym odbiorem wszystkich naszych klientów – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.

Wprowadzenie „cichych godzin” jest działaniem wpisującym się w partnerstwo Carrefour Polska w ramach ministerialnego Programu Dostępność Plus, którego firma jest sygnatariuszem. Ostatnio, w Galerii Morena należącej do Carrefour, sieć wprowadziła również system znaczników TOTUPOINT, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących.

Nie są to jednak jedyne działania firmy w tym obszarze. Sieć od wielu lat realizuje inicjatywy na rzecz osób o szczególnych potrzebach, w tym niepełnosprawnych i seniorów. Carrefour oferuje rozwiązania zwiększające komfort i przyjemność z dokonywanych zakupów, takie jak usługi tłumacza języka migowego, umożliwienie robienia zakupów osobom poruszającym się z psami przewodnikami. Proponuje również klientom korzystanie z rabatów, które oferują Karta Seniora i Karta Dużej Rodziny, a także połączenia korzystania z kart z aplikacją „Mój Carrefour”, która również oferuje zniżki na zakupy. Sieć od wielu lat zatrudnia też osoby z niepełnosprawnościami. Obecnie w zespołach Carrefour pracuje ponad 600 osób z orzeczoną niepełnosprawnością.

Źródło: inf. pras.