Aktualności Karty Różnorodności

19 listopada 2023

FOB partnerem konferencji D&I Changemakers

Ósma edycja konferencji biznesowej D&I Changemakers odbędzie się w formule online w dniach 6-7 grudnia 2023 r. Tegoroczna odsłona wydarzenia o temacie przewodnim „DEI Jaki jest Twój smak?” pozwoli odkryć rozwiązania i praktyki adekwatne do rodzaju reprezentowanej organizacji.

2 listopada 2023

Forum Dostępności pod patronatem Karty Różnorodności

13 listopada w Pozaniu odbędzie się 1. edycja Forum Dostępności, objęta patronatem Karty Różnorodności. Wydarzenie jest poświęcone tematyce projektowania uniwersalnego i dostępności architektonicznej. 

2 listopada 2023

28 listopada Gala Karty Różnorodności. W programie inspiracyjne wystąpienia i eksperckie debaty o trendach DEI

28 listopada w CDT w Warszawie odbędzie się Gala Karty Różnorodności. To jedno z najważniejszych wydarzeń w obszarze DEI (Diversity, Equity, and Inclusion) w Polsce. W programie wydarzenia m.in. debaty dotyczące różnorodności w branży kreatywnej oraz wyzwań związanych ze starzeniem się społeczeństwa, wnioski z badań prowadzonych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Spotkanie rozpocznie inspiracyjne wystąpienie Tomasza Stawiszyńskiego. Trwa rejestracja uczestniczek i uczestników. Udział jest bezpłatny.

26 października 2023

Inkluzywna i neutralna komunikacja w środowisku korporacyjnym

W ramach NICE (Neutral and Inclusive Communication in Corporate Environments), programu współfinansowanego przez CERV, ukazał się raport porównawczy przygotowany przez organizacje koordynujące Kartę Różnorodności na Cyprze, Litwie, w Grecji, Bułgarii i Rumunii.

25 października 2023

Wizerunek osób 50+ w przestrzeni publicznej – zaproszenie na kolejne spotkanie grupy roboczej

W ostatnich latach widać wyraźną zmianę jakościową – grupa 50+ adresowana jest coraz mniej stereotypowo, za to coraz bardziej inkluzywnie i pomysłowo. Także na naszym rynku.

25 października 2023

Inspirownik – lekcja otwartości od IKEA

Inspirownik to publikacja poświęcona zatrudnianiu osób z doświadczeniem uchodźczym i migracyjnym, opublikowana przez IKEA Retail w Polsce. Porady do Inspirownika zebrano podczas spotkań w formule okrągłego stołu oraz dzięki programowi IKEA “Liczą się umiejętności!”. W przygotowanie Inspirownika zaangażowali się m.in. niektórzy Partnerzy Forum Odpowiedzialnego Biznesu, będący Sygnatariuszami Karty Różnorodności.

21 października 2023

Fundacja Aktywizacja z raportem poświęconym aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami

Wskaźnik zatrudnienia w grupie osób z niepełnosprawnościami w wieku aktywności zawodowej wynosi 19,1%. Fundacja Aktywizacja prowadzi liczne działania aktywizujące – m.in. doradztwo, warsztaty, szkolenia i staże. Od kilku lat realizuje też badanie losów klientek i klientów Fundacji.  Tym razem opracowała raport.

13 października 2023

UNMUTE pierwszą agencją marketingową skupioną na działaniach na rzecz OzNI

Osoby z niepełnosprawnościami zmagają się z brakiem dostępności i niewielką widocznością medialną. Wspólne przedsięwzięcie biznesowe Polskiego Związku Głuchych i grupy marketingowo-technologicznej Group One ma to zmienić. Główny cel to zaangażowanie osób z niepełnosprawnościami do współpracy z firmami i markami w obszarze reklamy. 

11 października 2023

Lidl Polska w trosce o równość kobiet i mężczyzn

W tym roku Nagrodę Nobla w dziedzinie ekonomii otrzymała Claudia Goldin z  Uniwersytetu Harvarda, która w swojej pracy koncentruje się na udziale kobiet w rynku pracy. W promowanie równego traktowania bez względu na płeć od lat angażuje się także Lidl Polska, który po raz kolejny przyznał nagrody „Lidl Fair Pay”. 

6 października 2023

Osoby z niepełnosprawnościami na rynku pracy – wyniki badania Job Impulse i SW Research

63,2% ankietowanych uważa, że osoby z niepełnosprawnościami wnoszą do firmy inny, ważny punkt widzenia. Wynika to z badań przeprowadzonych w lipcu 2023 r. przez SW Research na zlecenie firmy Job Impulse. Zapytani, dlaczego niektórzy pracodawcy niechętnie zatrudniają takie osoby, respondenci wskazują przede wszystkim na strach, że sobie nie poradzą (60,6%). Żeby to zmienić, niezbędne jest m.in. zwiększenie świadomości na temat skali i powszechności zjawiska – taką odpowiedź zaznaczyło niespełna 63% ankietowanych. 

Archiwum

Wybierz rok

Wybierz miesiąc