Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Audyty etyczne są narzędziem wspomagającym wewnętrzne zarządzanie. Prezentują pracownikom wartości wyznawane przez organizację oraz zobowiązania i konsekwencje z nich wynikające.
„Celem audytu aspektów etycznych jest informowanie kierownictwa o potencjalnych zagrożeniach związanych z etyką. Ujawnia on miejsca, w których struktura i procesy organizacyjne uniemożliwiają {pracownikom} właściwe postępowanie. Może również służyć do stwierdzania efektywności organizacji w dziedzinie etyki: w tym przypadku mierzone są skutki społeczne oraz wpływ na interesariuszy zewnętrznych”
Oto konkretne pytania, które trzeba sobie zadać podczas audytu aspektów etycznych: • Jakie wartości głosi organizacja? • Z czego wynikają te wartości? • Czy są spójne z faktyczną działalnością i postępowaniem organizacji? • Czy są one zgodne z wartościami osób zatrudnionych w organizacji?
Na podstawie: Audyt i sprawozdawczość aspektów etycznych i społecznych – wyzwanie dla audytora wewnętrznego
Więcej o infrastrukturze i procedurach związanych z etyką w publikacji „Etyka i compliance w organizacji. Przegląd zagadnień”