Encyklopedia CSR

Encyklopedia CSR to zbiór terminów związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Stanowi źródło podstawowej wiedzy, ułatwiając tym samym poznawanie CSR jako dziedziny.

A

AA1000

AA1000 – jeden ze standardów społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), wypracowany w 1999 roku przez Instytut na rzecz Społecznej i Etycznej Odpowiedzialności (Institute of Social and Ethical AccountAbility), włączający kwestie społeczne i etyczne do zarządzania strategicznego organizacji i jej działalności.

Standard uwzględnia 5 głównych etapów:

  1. Planowanie – organizacja przystępuje do procesu
  2. Określenie zasad odpowiedzialności
  3. Przeprowadzenie audytu i przygotowanie raportu
  4. Wdrażanie – wzmocnienie procesu
  5. Współdziałanie z interesariuszami – grupami związanymi z organizacją (klienci, dostawcy itp.)

AA1000 może być zastosowany:

  • Do analizy strategicznej spółek i wszelkich organizacji
  • Do zewnętrznej oceny przedsiębiorstwa w zakresie społecznej i etycznej odpowiedzialności
  • W procesie samodoskonalenia się organizacji

Korzyści z przyjęcia standardu:

  • Doskonalenie własnej działalności organizacji
  • Poprawa wyników finansowych
  • Poprawa długoterminowej wartości organizacji dla akcjonariuszy
  • Zaspokojenie złożonych oczekiwań inwestorów na informacje
  • Możliwość pozyskania wysokiej klasy pracowników
  • Wzmocnienie współpracy z interesariuszami, pozwalające między innymi     na przewidywanie konfliktów i przeciwdziałanie im oraz na budowanie zaufania do organizacji.

Więcej informacji:

www.accountability.org

B. Rok, Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes – programy, strategie, standardy, Warszawa 2001, s. 237-240.

Wybierz literę

abcdefghijklłmnoprstuwzźż