Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Potrojona liczba produktów wegetariańskich, wegańskich i bio oraz znacznie więcej produktów z kategorii Kuchnie Świata – teraz klienci Tesco mają jeszcze większy i bardziej różnorodny wybór. To odpowiedź na zmieniające się trendy żywieniowe i oczekiwania konsumentów.
W trosce o wygodę klientów i środowisko naturalne Tesco Polska rozpoczęło kampanię informacyjno-edukacyjną dla użytkowników Clubcard – jednego z największych programów lojalnościowych na polskim rynku. Celem jest dalsze ograniczanie użycia papieru w operacjach. Dodatkowo ruszyła akcja „Ciepło, cieplej, RABAT”, w której klubowicze mogą wymieniać znaczki na rabaty do -20% wartości koszyka.
Najnowsze dane GUS z 2020 roku wskazują, że zasięg skrajnego ubóstwa wśród dzieci i młodzieży poniżej 18. roku życia zmniejszył się na przestrzeni lat 2018–2019 z 6% do niecałych 5%. To oznacza, że problem niedożywienia nadal dotyczy wielu dzieci. By chociaż częściowo odpowiedzieć na ten problem, Fundacja Tesco od 2012 roku realizuje ogólnopolski program dożywania potrzebujących dzieci „Zdrowo jeść”.
Chcąc wesprzeć osoby najbardziej dotknięte skutkami pandemii COVID-19 Fundacja Tesco organizuje wśród klientów wszystkich sklepów Tesco Letnią Zbiórkę Żywności. Zbiórka odbędzie się w terminie od 1 lipca do 31 sierpnia, a zebrana żywności, dzięki wsparciu Banków Żywności i Caritas Polska, trafi do najbardziej potrzebujących.
Tesco Polska opublikowało raport „Strategia Pomocnych Gestów” poświęcony kwestii niemarnowania żywności oraz pozostałych działań CSR w okresie 2019/20. Tylko w poprzednim roku uratowano ponad 3 tysiące ton produktów, które zamiast na wysypiska, trafiły do potrzebujących. Podjęto także szereg działań wspierających pracowników i lokalne społeczności.
Zakończyła się 4. edycja ogólnopolskiego programu „Od uprawy do potrawy” realizowanego przez Tesco Polska. W ramach programu 270 szkół założyło Kluby Niemarnowania Żywności, a w ich działalność zaangażowało się prawie 7000 dzieci. Opiekunowie Klubów otrzymali bezpłatne materiały edukacyjne, a do pierwszych 50 nowych Klubów trafiła edukacyjna gra planszowa „Zakupowe Mistrzostwa”. Dużym zainteresowaniem cieszył się także organizowany w ramach programu konkurs „Ratuję, nie marnuję”.
Ukazało się dziewiąte zestawienie Listków CSR Tygodnika “Polityka”, przygotowywane jest we współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz firmą Deloitte. Ankietę wypełniło i przesłało do redakcji 96 przedsiębiorstw, 68 spośród nich zostało nagrodzonych.
Już po raz kolejny działania Tesco z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu zostały wyróżnione w corocznym Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Tesco zajęło 7 miejsce w klasyfikacji generalnej, będąc tym samym jedyną siecią handlową w pierwszej dziesiątce firm wyróżnionych w rankingu.
Specjalna dodatkowa darowizna, regularnie przekazywana żywność ze sklepów i organizacja zbiórek żywności w sklepach – dzięki wspólnemu wysiłkowi pracowników Tesco i organizacji charytatywnych produkty spożywcze każdego dnia trafiają do najbardziej potrzebujących, których obecnie jest coraz więcej.
Czternasta edycja Rankingu Odpowiedzialnych Firm obyła się w przestrzeni wirtualnej. W tym roku w ROF wzięły udział 74 firmy. Do głównego zestawienia zakwalifikowało się 68 przedsiębiorstw, a na jego czele znalazły się BNP Paribas Bank Polska oraz ING Bank Śląski.