Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Stena Recycling i partnerzy opublikowali raport z wnioskami na temat implementacji założeń gospodarki obiegu zamkniętego oraz szans i ryzyk związanych z wdrażaniem modelu cyrkularnego.
11 maja ruszyła 17. edycja kampanii Dzień bez Śmiecenia, prowadzonej przez Rekopol OOO S.A. Pod hasłem „Inspiruj(SI)ę!” organizatorzy zachęcają do promowania prawidłowych postaw ekologicznych w środowisku lokalnym
Doskonała zabawa, 280 unikatowych planszówek „Ja Nie Idę!”, oraz zaskakujące ekologiczne ciekawostki – czekają na wszystkich zainteresowanych w Konkursie Mistrzowie Wymówek organizowanym przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań! Aż przez 14 tygodni, na stronie www.janieide.pl co tydzień do zdobycia jest 20 gier, których nie można kupić w sklepie.
16 lipca br. w Elblągu rozpoczęła się kolejna wakacyjna trasa śmieciarki Mieci – interaktywnej wystawy, realizowanej przez sieć Biedronka i Rekopol. Podczas wakacji Miecia zwiedzi kilkanaście nadmorskich miejscowości, edukując najmłodszych w zakresie recyklingu.
Ogłoszono wyniki piątej edycji konkursu „Stena Circular Economy Award – Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego”. Nagrodzone oraz wyróżnione firmy, m.in. IKEA, Kaufland, Allegro pokazują, że w zgodzie z ideą GOZ można i trzeba działać już dzisiaj. Podczas finału, zorganizowanego w centrum Warszawy i transmitowanego online, nagrodzono także studentkę Uniwersytetu Warszawskiego.
Startuje ogólnopolska kampania edukacyjna na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju – Dobre Cele. Ma pokazać konsumentom jak codziennymi wyborami i działaniami przyczynić się do lepszej przyszłości planety i poprawy jakości życia. Jej organizatorem jest Kampania 17 Celów. Zapraszamy na wydarzenie online inaugurujące inicjatywę „Celuj w jutro. Już dziś! #dobrecele”, które odbędzie się w piątek 24 września w godz. 10:00 – 13:00.
Od 4 sierpnia każdy kto spędza urlop nad Bałtykiem będzie mógł odwiedzić specjalną mobilną strefę edukacyjną. Dowiemy się m.in. jak wygląda proces recyklingu i dlaczego ważne jest poprawne segregowanie plastikowych butelek.
Dzień Bez Śmiecenia to edukacyjna kampania społeczna, która od 15 lat porusza temat świadomej segregacji odpadów i ekologicznego stylu życia. W tym roku, 11 maja, z okazji jubileuszu kampanii organizatorzy przygotowali retrospekcję – powrót do najważniejszych zasad i inspirujących ciekawostek, które były upowszechniane w ramach akcji. Hasło tegorocznej kampanii brzmi: „Odpady to nie śmieci – to surowce! #WidzęWięcej”.
Podczas premiery największego w Polsce przeglądu CSR, Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki” oficjalnie do grona partnerów strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu dołączyły firmy: Allegro.pl, Auchan Retail Polska, LW Bogdanka SA, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A., Walstead Central Europe.
Z okazji Dnia Konsumenta poruszony został temat świadomości ekologicznej oraz tego, jak biznes może działać na rzecz szerokiej edukacji w zakresie ochrony bioróżnorodności