Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Ochrona naszej planety jest absolutną koniecznością, a pandemia COVID-19 wpłynęła na większe zainteresowanie kosmetykami, które są zarówno korzystne dla zdrowia i urody, jak i bezpieczne dla środowiska. L’Oréal otwiera nowy rozdział w dziedzinie badań i innowacji, korzystając z potencjału „zielonej nauki”. Natura staje się siłą napędową prac nad odnawialnymi alternatywami surowców wykorzystywanych w produkcji kosmetyków.
Z przeprowadzonych badań wynika, że największym odbiorcą tworzyw sztucznych w Polsce jest sektor opakowań, który wykorzystuje 32,5 proc. wyprodukowanego plastiku.
Nabór działań z zakresu odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju został przedłużony do 13 stycznia. Firmy zyskują dwa dodatkowe dni na rejestrację praktyk realizowanych w 2020 roku. Forum Odpowiedzialnego Biznesu udostępniło także “Mapę dobrych praktyk wspierających realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju”, która ma służyć jako inspiracja dla zgłaszających inicjatywy CSR. Formularz rejestracji dostępny jest na stronie odpowiedzialnybiznes.pl/raport2020/.
Ponad 560 firm z całego świata, o łącznych przychodach 4 bln USD, wzywa rządzących do podjęcia natychmiastowych działań w celu odwrócenia negatywnych zmian w środowisku naturalnym.
W tegorocznym, globalnym Rankingu Różnorodności i Włączenia Społecznego obejmującym 100 organizacji, L’Oréal uzyskał najwyższą jak dotąd szóstą pozycję. Firma została uznana za działania wspierające różnorodność płciową i kulturową wśród swoich pracowników. Doceniono ją także za otwartość na integrację i wspieranie osób wykluczonych społecznie. Ranking bazuje na wskaźniku różnorodności i włączenia społecznego firmy Refinitiv. W ramach badania ocenianych było ponad 9000 firm z całego świata.
Call to Action została zainicjowana przez Koalicję Business for Nature, której członkiem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Dołączając do Call to Action firmy z całego świata podkreślają, że ochrona i odbudowa natury jest tematem ważnym dla nich, ale też dla całych społeczeństw, dlatego wzywają rządzących do ambitnych działań w tym obszarze. Swój udział potwierdzili partnerzy strategiczni FOB: Carrefour Polska, L’Oreal Poland and Baltic HUB, L’Oreal Warsaw Plant.
Bazując na dotychczasowych dobrych wynikach, firma L’Oréal postanowiła kontynuować swoje zaangażowane, ogłaszając program „L’Oréal for the Future” (L’Oréal dla Przyszłości).
Ukazała się trzecia odsłona mapy #BiznesReagujeOdpowiedzialnie. Materiał powstał w ramach akcji Forum Odpowiedzialnego Biznesu prezentującej aktywność firm w czasie walki z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Tym razem publikacja zbiera działania w podziale na interesariuszy biznesu.
L’Oréal inauguruje nowy globalny program zrównoważonego rozwoju pod nazwą „L’Oréal for the Future”. Określa on najnowsze cele, które Grupa chce zrealizować do 2030 roku i jest odpowiedzią na rosnące wyzwania związane ze środowiskiem i sytuacją społeczną. L’Oréal zapowiada szybszą transformację swojego modelu biznesowego, uwzględniającą ograniczenia planety oraz wzmacnia swoje zaangażowanie – zarówno w kwestie zrównoważonego rozwoju, jak i walkę z wykluczeniem społecznym.
Ukazało się dziewiąte zestawienie Listków CSR Tygodnika “Polityka”, przygotowywane jest we współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz firmą Deloitte. Ankietę wypełniło i przesłało do redakcji 96 przedsiębiorstw, 68 spośród nich zostało nagrodzonych.