Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Program Partnerstwa
Nabór działań z zakresu odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju został przedłużony do 13 stycznia. Firmy zyskują dwa dodatkowe dni na rejestrację praktyk realizowanych w 2020 roku. Forum Odpowiedzialnego Biznesu udostępniło także “Mapę dobrych praktyk wspierających realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju”, która ma służyć jako inspiracja dla zgłaszających inicjatywy CSR. Formularz rejestracji dostępny jest na stronie odpowiedzialnybiznes.pl/raport2020/.
W ostatnich latach na całym świecie odnotowuje się wzrost znaczenia raportowania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Najwyższy wskaźnik raportowania odnotowano w Ameryce Północnej (90 proc. analizowanych firm), w Polsce już blisko 8 na 10 największych firm raportuje tego typu kwestie. Około 2/3 największych przedsiębiorstw składających sprawozdania na całym świecie ma ustalone cele w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla. Jednocześnie ponad 69 proc. analizowanych firm łączy obecnie swoją działalność z celami zrównoważonego rozwoju ONZ (Sustainable Development Goals – SDGs) w swojej sprawozdawczości korporacyjnej. Jednak zaledwie 14 proc. z analizowanych firm ujawnia zarówno pozytywny jaki i negatywny wpływ na Globalne Cele SDGs – wynika z raportu KPMG pt. „The time has come. The KPMG Survey of Sustainability Reporting 2020”.
W raporcie KPMG International pt. „Banking in the new reality. Six trends shaping the industry” zidentyfikowano sześć kluczowych trendów, które przyspieszyły z powodu pandemii i mają obecnie kluczowe znaczenie dla przyszłego sukcesu banków.
Obecnie można zaobserwować, że – zarówno globalnie, jak i lokalnie – kończy się era oceniania przedsiębiorstw finansowych i niefinansowych wyłącznie na podstawie ich zysków i wzrostu. Jednocześnie staje się jasne, że czynniki środowiskowe, społeczne i związane z zarządzaniem (ESG) nabierają tempa, ponieważ stają się kluczowymi punktami dyskusji między organami regulacyjnymi, rządami i inwestorami prywatnymi.
Ukazała się trzecia odsłona mapy #BiznesReagujeOdpowiedzialnie. Materiał powstał w ramach akcji Forum Odpowiedzialnego Biznesu prezentującej aktywność firm w czasie walki z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Tym razem publikacja zbiera działania w podziale na interesariuszy biznesu.
Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży to projekt, zainicjowany przez instytucje finansowe, którego gospodarzem jest Federacja Konsumentów. Celem jest upowszechnienie m.in. najwyższych standardów etycznych w relacjach instytucji finansowych z klientami. Do grona Sygnatariuszy Deklaracji zaproszone są kolejne firmy, o ile przejdą audyt dotyczący m.in. zasad i reguł, konstrukcji oraz oferowania swojej oferty, a także przejrzystości komunikacji z klientami. Prawo do podpisania Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży i korzystania z tytułu Sygnatariusza, w wyniku pozytywnego przejścia audytu uzyskały ANG Spółdzielnia oraz Bank BNP Paribas należące do pomysłodawców projektu.
W związku z rozporządzeniem ministra edukacji narodowej nakładającego obowiązek nauki zdalnej, Fundacja KPMG w Polsce wspiera szkoły w tym trudnym okresie i udostępnia sprzęt komputerowy z dostępem do internetu dla najbardziej potrzebujących uczniów. Równocześnie firma doradcza KPMG wspiera pracowników ochrony zdrowia. W tym celu Fundacja KPMG zakupiła sprzęt do laboratorium zajmującego się diagnostyką i badaniami nad koronawirusem oraz maski ochronne dla personelu medycznego.
W związku z obecną sytuacją spowodowaną pandemią COVID-19, KPMG w Polsce podejmuje szereg działań, polegających na dzieleniu się merytoryczną wiedzą ekspertów KPMG na temat wprowadzanych zmian istotnych dla przedsiębiorców oraz przedstawieniu praktycznych rozwiązań, które pomagają firmom prowadzić biznes w czasie kryzysu. Rozwiązania obejmują takie obszary jak: płynność finansowa firmy, źródła finansowania i dotacji, wsparcie w wyzwaniach prawnych, księgowych i podatkowych, wyzwania procesowo-technologiczne oraz restrukturyzacja firmy lub upadłość.
Już trzeci rok z rzędu firma KPMG International zorganizowała coroczny Global Cyber Day w 51 krajach na całym świecie. Celem inicjatywy, prowadzonej przez specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa jest edukowanie młodych ludzi w zakresie bezpieczeństwa w sieci i minimalizowania ryzyka związanego z aktywnością w internecie. Szkolenia odbywały się przez cały październik w ramach Międzynarodowego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa.
24 kwietnia w Campus Warsaw odbyła się zorganizowana przez dziennik Rzeczpospolita debata na temat startupów. Jest ona częścią projektu „Orły Innowacji Startup”, którego partnerem jest Grupa Adamed.
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając „Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ustawienia i Polityka Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
Polityka Prywatności
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Analityka Google
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.