Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Według sprawozdania Generalnego Inspektora Ochrony Środowiska za 2020 rok, na mocy ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, do organizacji pożytku publicznego przekazano 18,5 tys. ton żywności. Biedronka przekazała w tej puli aż 12,4 tys. ton. Oznacza to, że prawie 70% żywności zaraportowanej przez organizacje pozarządowe pochodziło od Biedronki.
Największa sieć handlowa w Polsce dołącza do ogólnopolskiej akcji #ThinkPink. W jej ramach, od 14 października we wszystkich sklepach sieci będzie można kupić limitowany baton BeRaw z symboliczną różową wstążką. 10% dochodu ze sprzedaży produktu trafi do fundacji „OnkoCafe Razem lepiej”, wspierającej walkę z rakiem piersi w Polsce.
Sieć Biedronka przeznaczy aż co najmniej 1,5 miliona złotych na wsparcie ochrony zagrożonych gatunków zwierząt w Polsce. Ten bezprecedensowy program zrealizowany zostanie we współpracy z eksperckimi organizacjami przyrodniczymi, które od wielu lat zajmują się ochroną zagrożonych gatunków w Polsce. Liderem konsorcjum jest Polskie Towarzystwo Ochrony Przyrody „Salamandra”, które będzie odpowiedzialne za część działań i koordynację całego projektu.
Fundacja Biedronki uruchomiła nowy program skierowany do lokalnych organizacji pomocowych. W jego ramach przekazuje im karty na zakupy do sklepów Biedronka, a te następnie trafiają do potrzebujących seniorów. Program wystartował we wrześniu 2021 r. – objął 8 lokalnych fundacji i stowarzyszeń. Karty dobra Fundacji Biedronki trafiły do ponad 600 potrzebujących seniorów i przez rok będą stanowiły realne wsparcie ich domowych budżetów.
Nie marnuję, bo dobrze przechowuję – pod takim hasłem wystartowała druga edycja akcji „Dobra Torba”. W jej ramach w sklepach sieci Biedronka pojawią się specjalne papierowe torby wspierające Banki Żywności, do których trafi 20 gr ze sprzedaży każdej z nich. Dzięki temu każdy klient ma możliwość wsparcia Banków Żywności swoimi działaniami zakupowymi. Co więcej, tegorocznej towarzyszy specjalna kampania edukacyjna dotycząca przeciwdziałania marnowaniu żywności.
Ulewne deszcze na terenie całego kraju pod koniec sierpnia wpłynęły negatywnie na dojrzewające śliwki węgierki. Szczególnie mocno dotknięte zostały okolice Opola, Szydłowa i Grójca. To właśnie z tych miejsc sieć Biedronka kupiła około 200 ton delikatnie marszczącej się śliwki węgierki i zaoferuje ją klientom, przeciwdziałając marnowaniu żywności.
Jest ich dwanaścioro. Znamy ich z polskich lasów, gór i rzek, czy też z naszego Morza Bałtyckiego. To Gang Swojaków, bohaterowie nowej akcji edukacyjno-lojalnościowej Biedronki. Pojawią się w sklepach sieci w czwartek, 26 sierpnia. Ich obecność na sklepowych półkach oznacza także realną pomoc dla żyjących w Polsce zwierząt, dzięki współpracy sieci Biedronka z Polskim Towarzystwem Ochrony Przyrody „Salamandra”.
Biedronka znalazła kolejny sposób na walkę z marnowaniem żywności. Pod hasłem „Przyroda wie, co robi” sieć od początku sierpnia tego roku sprzedaje paprykę, która jest nie do końca wybarwiona, ale w pełni wartościowa i nie prowadzi do strat u producentów.
To oparta na naukowych dowodach skala oznaczania żywności, która pomoże klientom w podejmowaniu świadomych wyborów żywieniowych. Do końca roku produktów ze skalą Nutri-Score będzie w Biedronce ponad 60.
Setki różowych kontenerów już 12 sierpnia pojawią się w wybranych sklepach Biedronka w całej Polsce. Właśnie wtedy rusza ogólnopolska zbiórka używanych ubrań, zainicjowana przez markę Vanish i realizowana wspólnie z siecią sklepów Biedronka. Dzięki niej każdy z nas będzie miał szanse na podarowanie drugiego życia zalegającej w szafach odzieży oraz wsparcie działań Fundacji Dziko, działającej na rzecz ratowania dzikich rzek w Polsce. Każdy 1 kg przekazanej odzieży to 1 zł dla fundacji.