Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Przed warszawskimi uczniami nie lada zadanie – będą dokładnie przyglądać się produktom w Biedronce. Jaki jest tego powód? Biedronka wspólnie z Fundacją Legii zaprosiła warszawskich uczniów do wyjątkowej aktywności. W ramach programu „Celuj w zdrowie” dzieci sprawdzają składy produktów dostępnych w Biedronce pod kątem zdrowego odżywiania.
Walka z ubóstwem to jedno z najważniejszych wyzwań w kontekście globalnym, ujęte także w Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDGs). Mimo że od 2000 roku światowe wskaźniki spadły o ponad połowę, to co dziesiąta osoba w państwach rozwijających się żyje poniżej międzynarodowej granicy ubóstwa. Forum Odpowiedzialnego Biznesu rusza z kampanią informacyjną z okazji 5 lat SDGs.
Już 1577 sklepów sieci Biedronka przekazuje żywność na rzecz OPP. Tylko od 2018r. do września br. Biedronka przekazała ponad 11 600 ton żywności, co daje równowartość blisko 23,2 mln posiłków dla potrzebujących. W tym tygodniu sieć otrzymała wyróżnienie im. Jacka Kuronia od Banków Żywności w kategorii „Darczyńca ogólnopolski – Przekazywanie żywności”.
21 października odbyło się kolejne spotkanie członków Rady Odpowiedzialnego Przywództwa. Gospodynią wydarzenia była Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu Orange Polska, a gościem specjalnym był Henryk Wujec – działacz społeczny i opozycyjny.
Ukazały się kolejne rekomendacje przedstawicieli biznesu, działających w ramach Rady Odpowiedzialnego Przywództwa. Gremium ekspertów podjęło temat dialogu oraz Celów Zrównoważonego Rozwoju, oraz wypracowało wskazania odnoszące się do tych zagadnień. Rada to projekt Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz firm partnerskich stowarzyszenia.
Legia Warszawa jest jedynym polskim i jednym z siedmiu europejskich klubów, który dołączył do programu edukacyjnego „Celuj w zdrowie”. Z zaproszenia Fundacji Legii do akcji propagującej sportowy tryb życia i właściwy sposób odżywiania skorzysta 260 dzieci z czterech warszawskich szkół podstawowych, w wieku 9-10 lat. Partnerem programu jest sieć Biedronka, należąca do Jeronimo Martins Polska.
Klienci Biedronki po raz kolejny wsparli potrzebujących – trwająca niemal miesiąc akcja „Daj swoim ubraniom drugie życie” zakończyła się wielotonowym sukcesem. W tym czasie sklepy Biedronka odwiedziło tysiące osób, które zdecydowały się przekazać zalegającą w ich szafach, utrzymaną w dobrym stanie odzież. Dzięki zaangażowaniu klientów udało się przekazać tyle ton odzieży, że zabezpieczy ona ponad 500 rodzin znajdujących m. in. się pod opieką diecezjalnych Caritas.
W weekend 20-21 września rozpoczyna się kolejny finał kampanii społecznej “Kromka chleba dla sąsiada”. Dzięki współpracy sieci Biedronka z Caritas Polska, najbardziej potrzebujący i samotni seniorzy otrzymają paczki z żywnością. Zbiórka produktów odbędzie się w 728 wybranych sklepach Biedronka na terenie całego kraju, a jej beneficjentami będą podopieczni fundacji Caritas.
Koncern Jeronimo Martins podaje, że w jego firmach na terenie Polski, Polacy stanowią 65% pracowników, reszta to cudzoziemcy. Takie dany pokazują, że firma aktywnie działa na rzecz różnorodności w miejscu pracy i walczy z wykluczeniem społecznym obcokrajowców w Polsce.
Milion złotych – tyle sieć Biedronka przeznaczyła łącznie przez pięć edycji na nagrody w konkursie na książkę dla dzieci „Piórko”. Dzisiaj jury ogłosiło, że laureatką tegorocznej edycji w kategorii Ilustracje jest 26-letnia warszawianka Julia Hanke. Za zwycięstwo otrzyma ona 100 tys. zł, a książka z jej grafikami w listopadzie trafi do sklepów sieci w całym kraju.