Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
W 22. odcinku #OdPOWIEDZialnie został poruszony temat wpływu struktury firmy na jej społeczne zaangażowanie. O prospołecznym modelu biznesowym swojej firmy opowiedział Jacek Siwiński, Prezes VELUX Polska.
W ramach projektu #OdPOWIEDZialnie, koordynowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, powstało 17 odcinków poświęconych praktycznym aspektom prowadzenia działań z zakresu odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Projekt jest realizowany we współpracy z partnerami strategicznymi FOB.
Redakcja dziennika „Rzeczpospolita” w ramach cyklu „Walka o klimat” zorganizowała debatę nt. wyzwań związanych z zieloną transformacją przedsiębiorstw. Udział w dyskusji wziął także Miłosz Marchlewicz, menedżer promocji, komunikacji i projektów FOB. Zachęcamy do obejrzenia relacji wideo oraz do lektury podsumowania, które ukazało się w dzisiejszym wydaniu „Rzeczpospolitej”.
Grupa VELUX zobowiązuje się zneutralizować całą emisję dwutlenku węgla od momentu rozpoczęcia działalności w 1941 roku, czyli łącznie 5,6 mln ton CO2. Aby osiągnąć ten cel, firma nawiązała współpracę z organizacją WWF i planuje realizację projektów ochrony oraz zasadzenia lasów, które pomagają w walce ze zmianami klimatycznymi, zachowaniu bioróżnorodności i poprawie jakości życia lokalnych społeczności.
Grupa VELUX w Polsce opublikowała najnowszy raport społecznej odpowiedzialności, który pokazuje jej wpływ na cztery kluczowe obszary oddziaływania – pracowników, społeczeństwo, środowisko i gospodarkę w latach 2018-2019. Ponadto publikacja podkreśla znaczenie budowania wartości dodanej przez działania firmy. Prezentuje również szereg faktów i liczby odzwierciedlających jej społeczne i gospodarcze zaangażowanie w ciągu 30 lat działalności w Polsce.
Blisko 1,2 mln zł przekazała w tym roku Fundacja Pracownicza na pomoc pracownikom VELUX w trudnych sytuacjach życiowych oraz wsparcie społeczności lokalnych. Ponad połowa z tych środków została przyznana w ramach specjalnie utworzonego funduszu pomocowego związanego z epidemią koronawirusa. To wyjście naprzeciw trudnej sytuacji wywołanej pandemią, w której znalazło się wiele osób oraz realizacja wizji przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie, gdzie pracownicy są kluczowym interesariuszem.
W gnieźnieńskiej fabryce VELUX wyprodukowano 10 tys. adapterów do masek do snorklingu marki Decathlon, które zakupiła Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, aby rozesłać je do szpitali na terenie całej Polski. Produkcja odbyła się metodą wtryskową, co oznacza przełom w akcji społecznej #MaskaDlaMedyka, gdyż do tej pory adaptery były drukowane wyłącznie na drukarkach 3D. Grupa VELUX jest gotowa do wsparcia dalszej produkcji adapterów, jeśli tylko będzie taka potrzeba.
Zamiast mówić o rynku pracownika, proponuje się określenie rynku przywróconego balansu*. Zarówno pracodawcy, jak i pracownicy chcą realizować swoje cele i potrzeby. Jak na te wyzwania odpowiada odpowiedzialny biznes? To istotne zagadnienie z perspektywy zbliżających się 8. Targów CSR i towarzyszącej wydarzeniu kampanii “5 lat Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce”.